    From: "Rafał Demiańczuk" <rafdem[wytnij.to]@mail.ru>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ubezpieczenie OC
    Date: Mon, 5 Dec 2005 16:26:03 +0100

    Witam.

    W listopadzie kończyło mi się ubezpieczenie i na 2 tygodnie przed końcem
    zadzwoniła babka z ubezpieczalni z informacja o tym fakcie. Nie miałem
    zamiaru zrezygnować. Do czasu.

    Umówiłem się na konkretny termin i pojechałem zawrzeć umowę. Ku mojemu
    zdziwieniu składka poszła do góry 20% + dopłata za to wiek (nie mam 28 lat).
    I teraz pytanie:

    1. Czy mogę podać ich do sądu za nie powiadomienie mnie w terminie powiedzmy
    30 dni, że zmieniły się warunki (o ile dobrze pamiętam - czerwiec 2005), a
    ja nie mając możliwości wypowiedzenia 2-tygodniowego, zawarłem umowę z
    przymusu (postawienie przed faktem dokonanym)?

    2. Jeśli tak to na jaki artykuł się powołać?

    3. Baba do mnie dzwoni i mówi, że trzeba dopłacić jeszcze 7% (coś tam
    zapomniała, pomyliła się itd.) , a umowa zawarta i są wypisane wysokości
    rat - czy musze płacić?

    4. Czy była juz taka sprawa w Polsce - jaki był finał?

    5. Czy taki obrót sprawy jest zgodny z prawem konsumenckim i prawem
    cywilnym(o ile pod nie podchodzi)?

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję.