  • Data: 2003-07-24 12:48:20
    Temat: Świadek przestępstwa
    Od: "ebed" <E...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Uprzejmie proszę o wyjaśnienie następującej sprawy:
    Jak Polskie prawo reguluje kwestię informowania np. policji o dostrzeżonym
    przestępstwie.
    Tzn. jeśli je widziałem, wiem o przestępstwie, to czy mam OBOWIĄZEK poinformowania
    władz o tym, czy
    nie.

    A szczególnie interesuje mnie tak przykra kwestia jak pedofilia.
    Jeśli zostałem poinformowany o takim przypadku, np. skarży się mi dziecko albo jego
    rodzic, to czy
    JA mam obowiązek zgłosić to do policji? A jeśli nie ja to czy rodzic pokrzywdzonego
    dziecka ma taki
    obowiązek?

    A co w przypadku jeśli taką informację (o pedofilii) zdobędzie duchowny jakiegoś
    zarejestrowanego
    związku religijnego? Czy ma obowiązek zgłosić to do władz?

    A co wtedy gdy widziałem coś takiego (jestem świadkiem takiego przestępstwa)?

    Przepraszam ze tak dużo pytań zadaję ale naprawdę nie mam kogo zapytać.

    Ebed.