    From: Adam Foton <usun_litery_k_adamkfotok1_@_gazetak.plk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Sluzebnosc drogi - jakie zobowiazania ?
    Date: Mon, 13 Aug 2007 16:05:17 +0200

    Witam!

    Kupuje dzialke, ktora ma ustanowiona bezplatna sluzebnosc przejazdu,
    przechodu, przegonu i mediow. Moja dzialka jest 1-sza od drogi gminnej -
    sluzebnosc to jedyny sposob na dotarcie do tylnych dzialek. Nie mozna
    wydzielic osobnego pasa pod droge, bo wtedy powierzchnia dzialek spadnie
    ponizej planu zagospodarowania.

    Nie mam oporow kupic takiej dzialki, niech sasiedzi nia jezdza, to jest
    scisle okreslony pas 2,5 metra przy granicy, ale...

    Mam pytania:
    1) kto utwardza taka droge ?
    2) kto wykonuje mostek z drogi gminnej ?
    3) kto remontuje ?
    4) kto odsnieza ?

    Pytania mam glownie z kontekscie najblizszych lat. Sasiad juz chce
    ruszac z budowa, ja musze czekac dwa lata. Czyli on JUZ potrzebuje aby
    jezdzily koparki, wywrotki.
    Ktos ta droge musi zrobic (obecnie kwiecista laka) - uzgodnic i wykonac
    mostek przez row, utwardzic przejazd.
    A potem ktos musi naprawic ja po zakonczeniu budowy.

    Ja jeszcze nie jestem wlascicielem tej dzialki, nie znam dobrze ludzi
    (jest 4 korzystajacych z przejazdu), jedyne czym moge sie teraz
    podpierac to przepisami.
    Sasiad tylko mowi "dogadamy sie" i zadnych konkretow.

    AF