    From: gollum <n...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Samochód z komisu....
    Date: Wed, 15 Nov 2006 12:41:33 +0100

    Dwa dni temu odebrałem samochód z komisu(oczywiście po wcześniejszym
    sprawdzeniu jego stanu technicznego w autoryzowanym salonie; wówczas
    mechanicy po podpięciu auta pod komputer nie stwierdzili usterek). Po
    przejechaniu 100 km zaczęła się palić kontrolka uszkodzenia układu
    wtryskowego silnika. Po wizycie w serwisie padła diagnoza: uszkodzona
    pompa wtryskowa. Ponieważ jest to silnik diesla, koszt naprawy jest dość
    znaczny...
    Czy istnieje jakieś prawo konsumenta do rządania zwrotu kosztów naprawy
    "wady ukrytej" bo za taką uważam fakt zepsucia się pompy w samochodzie
    po przejechaniu 100km i użytkowaniu go przez jeden dzień?
    Mechanicy po postawieniu diagnozy stwierdzili, że ta usterka ma to do
    siebie, że jutro kontrolka może mi zgasnąć i zapali się ponownie za
    tydzień... Być może w chwili kupna czy sprawdzania stanu techn. auta
    akurat trafiłem na moment, że było dobrze.... :(
    Czy moge powiedzieć komisantowi " Ja już nie chcę tego samochodu oddawaj
    Pan kase i zabieraj tego złoma"??????
    lub
    Sprzedałeś Pan samochód z wadą ukrytą więc teraz naprawiaj na własny
    koszt????
    Co robić w takiej sytuacji? Koszt wymiany pompy wtryskowej może sięgnąć
    nawet 15k zł (przy wartości samochodu 22k zł)... :( Być może uda się ją
    wyczyścić i zregenerować, gdyż uszkodzenie jest mechaniczne (a nie
    elektroniczne), ale to nie zmienia faktu, że koszt naprawy to około
    1000-1500zł...