  • Data: 2008-02-03 19:19:47
    Temat: Rzeczy zabrane podczas przeszukania - kiedy odzyskam?
    Od: Maverick <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam krótkie pytanie. Jak długo może trwać przechowywanie przez
    prokuraturę rzeczy odebranych podczas przeszukania(właściwie wydanych
    dobrowolnie) bez postawienia w stan oskarżenia?

    Prawie dwa lata po skończeniu pracy w pewnej firmie, mój były pracodawca
    złożył na mnie i na mojego obecnego pracodawce doniesienie do
    prokuratury o podejrzenie popełnienia przestępstwa z art 266 § 1 k.k.( o
    ile dobrze teraz pamiętam). W poprzedniej firmie obaj pracowaliśmy nad
    pewnym oprogramowaniem. Teraz pracujemy nad konkurencyjnym
    oprogramowaniem tego samego rodzaju. Mojemu byłemu pracodawcy wydaje się
    chyba, że wynieśliśmy z jego firmy kody źródłowe i sprzedajemy jako
    własne, co zresztą nie jest prawdą. W naszym kodzie nie ma ani jednej
    linijki z poprzedniego programu, programy różnią się wizualnie i
    działaniem również. Zostaliśmy przesłuchani w charakterze świadków, a
    moje prywatne dyski twarde oraz wszystkie prywatne i firmowe kolegi
    zostały zabrane przez policję.
    Stąd moje pytanie. Jak długo może się ta sprawa toczyć i kiedy
    najpóźniej możemy odzyskać swoją własność?

    pozdrawiam
    mav