  • Data: 2008-02-04 06:55:21
    Temat: Re: Rzeczy zabrane podczas przeszukania - kiedy odzyskam?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam krótkie pytanie. Jak długo może trwać przechowywanie przez
    > prokuraturę rzeczy odebranych podczas przeszukania(właściwie wydanych
    > dobrowolnie) bez postawienia w stan oskarżenia?
    Jak długo może się ta sprawa toczyć i kiedy
    > najpóźniej możemy odzyskać swoją własność?

    Hej. MAm złą wiadomość. W Polsce nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    zabezpieczone przedmioty były przetrzymywane aż do końca postępowania przed
    sądem (o ile do niego dojdzie) czyli nawet kilka lat ;/ (a sądy często
    zapominają o nich orzec przy wydawaniu orzeczeń kończących postępowanie co
    jeszcze wydłuża sprawę). Oczywiście przedmioty zbędne dla postępowania należy
    niezwłocznie zwrócić osobie uprawnionej (art. 230 kpk) ale
    policja/prokuratura) są w tym zakresie niezwykle ostrozne.
    Jeśli toczy się postępowanie przygotowawcze w sprawie musisz słąć pisma do
    prowadząecego to postepowanieaby zwrócili Ci te rzeczy uzasadniając to faktem
    że one nie mają znaczenia dla sprawy. Bardzo możliwe że Prokurator/Policja
    powołali biegłych aby zbadali dyski (tam dyski zabezpieczyli wam, tak?:), a
    to niestety trochę potrwa

    pzdr
    mk