  • 111. Data: 2008-10-29 10:30:03
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Ubysz pisze:

    > Dlaczego krzyczysz? Przeciez może , bo jakby nie mógł to by nie
    > pojechał. owszem , złamał przy tym przepisy ale za kolizje w dalszym
    > ciagu odpowiedzialny jest Maykel który wymusił pierwszeństwo.

    Co do zasady mógłbym się z Twoim zdaniem zgodzić. Ale pod jednym
    warunkiem: jeśli wjedziesz na skrzyżowanie na zielonym świetle, a jadący
    z prawej na czerwonym uderzy w Twój bok, to będzie to Twoja wina (nie
    ustąpiłeś pierwszeństwa z prawej). Co prawda jadący z boku wjechał na
    czerwonym, ale za to co najwyżej mandat się należy, nieprawdaż?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 112. Data: 2008-10-29 10:31:48
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Zacytowane zdanie nie dotyczy samochodu znajdującego się na pasie do
    > skrętu w lewo.

    chyba przestaje cie rozumiec, oba samochody znajdowaly sie na pasach do
    skretu w lewo

    w dodatku ten co pojechal, wbrew przepisom, na wprost, zmienil pas na
    skrzyzowaniu nie sygnalizujac manewru, wiec ma na koncie przynajmniej dwa
    przewinienia i nadal wg ciebie jechal prawidlowo i jest bez winy?

  • 113. Data: 2008-10-29 10:34:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > skrzyzowaniu nie sygnalizujac manewru, wiec ma na koncie przynajmniej
    > dwa przewinienia i nadal wg ciebie jechal prawidlowo i jest bez winy?

    Masz rację, źle doczytałem stan faktyczny.

    Zatem: pojazd jadący prosto z pasa przeznaczonego wyłącznie do skrętu
    w lewo, w sposób nieprawidłowy zmienił tor jazdy na skrzyżowaniu, przez
    co wymusił pierwszeństwo (tudzież spowodował kolizję) na samochodzie
    skręcającym w lewo.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 114. Data: 2008-10-29 10:46:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

> [...]
    > lewo, w sposób nieprawidłowy zmienił tor jazdy na skrzyżowaniu, przez co
    > wymusił pierwszeństwo (tudzież spowodował kolizję) na samochodzie

    no i z tym sie zgadzam, jednak wiekszosc grupy twierdzi cos innego

  • 115. Data: 2008-10-29 10:52:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:ge9e7s$1qs$3@news.onet.pl...

    > no i z tym sie zgadzam, jednak wiekszosc grupy twierdzi cos innego

    Niech sypną orzecznictwem. Sprawa jest na tyle skomplikowana, że na
    pewno mnóstwo spraw nie skończyło się na przyjęciu mandatu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 116. Data: 2008-10-29 11:27:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    armar pisze:

    > Wiem. Słowo "brednie" używasz dość często. :)
    > Nie twierdzę, że bezpodstawnie, ale nie widzę uzasadnienia,
    > więc uzasadniam dlaczego bredzę:
    >
    > Pojazd był na pasie przeznaczonym do skrętu w lewo.
    > Zakładanie, że pojedzie w innym kierunku niż nakazują przepisy
    > jest niezgodne z Prawem o Ruchu Drogowym, a konkretnie z art. 4.

    Primo: formalnie nie masz pojęcia, jakie oznakowanie pasów ma ten jadący
    z przeciwka.

    Secundo: do czytaj artykuł czwarty do końca.

  • 117. Data: 2008-10-29 11:29:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    TomaSz. pisze:

    > Żebyśmy się dobrze zrozumieli - w takiej sytuacji jak ta również czekasz,
    > bo niewiesz, jakie znaki poziome i pionowe mają kierowcy jadący pasem "a"?
    > http://i22.photobucket.com/albums/b325/oly5050/wlewo
    .gif
    > No to jak dla mnie utrudniasz ruch :)

    Czy te kolorowe strzałki to sygnalizator S-3?

    To czytaj uważniej, co piszę i nie truj głupot!

  • 118. Data: 2008-10-29 11:43:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Steel pisze:

    > bedac na pasie do skretu w lewo oznaczonego pionowymi i poziomymi znakami
    > nakazu skretu w lewo - MASZ OBOWIAZEK skrecic w lewo...

    A jeśli nie miałby zapiętych pasów, miałby obowiązek stać i nie włączać
    się do ruchu, póki ich nie zapnie.

  • 119. Data: 2008-10-29 11:57:45
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    > ustąpiłeś pierwszeństwa z prawej). Co prawda jadący z boku wjechał na
    > czerwonym, ale za to co najwyżej mandat się należy, nieprawdaż?

    Nie , ponieważ sygnalizacja swietlna kasuje regułe pierwszeństwa z prawej
    strony a takze inne znaki dotyczace pierwszeństwa przejazdu ( D1 i A7) - art
    5 pkt 1 i 3.

  • 120. Data: 2008-10-29 12:02:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Ubysz pisze:

> [...]
    >
    > Nie , ponieważ sygnalizacja swietlna kasuje regułe pierwszeństwa z
    > prawej strony a takze inne znaki dotyczace pierwszeństwa przejazdu ( D1

    Czyli światła kasują znaki pierwszeństwa. Ale nie kasują ogólnej
    zasady prawej ręki, jak zostało już powiedziane "zielone światło zezwala
    wyłącznie na wjazd za sygnalizator".

    Kasowanie znaków zostało wymienione w ust. 3. Kasowanie reguły prawej
    ręki już nie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz