  • 1. Data: 2008-10-28 00:22:58
    Temat: Zwrot kosztów egzekucji
    Od: "kpecak" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Sprawa dotyczy zus. Wszczęto wobec mnie postępowanie egzekucyjne a wcześniej
    przysłano upomnienia. Po wszczęciu postępowania egzekucyjnego wystąpiłem o
    układ ratalny. Warunkiem do jego realizacji było wpłacenie kosztów upomnienia i
    egzekucji. Wpłaciłem niemałą sumę. Wniosek o układ oczywiście odrzucono. Wobec
    tego wystąpiłem z wnioskiem o umorzenie postępowania egzekucyjnegoz powodu
    braku decyzji o zaległości. Egzekucję umorzono. Wystosowałem pismo o zwrot
    nienależnie pobranych kosztów. W odpowiedzi uzyskałem decyzję, że kosztów nie
    zwrócą, ponieważ zaliczone zostały na poczet zaległości składkowych. Dalej nie
    mam decyzji stwierdzającej zaległość.
    Chciałem odwołać się do sądu w sprawie zwrotu kosztów upomnienia i kosztów
    egzekucyjnych.
    Czy jest sens? Czy mam szansę na wygraną? Na jakie przepisy się powołać? Moim
    zdaniem, Kpa jasno wszystko określa i sprawa jest wygrana ale czy zus może
    oprzeć się o ustawę o ubezpieczeniach społecznych i zastosować własne, dziwne
    przepisy? Są jakieś kruczki?

    Pozdrawiam!
    kpecak

  • 2. Data: 2008-10-31 20:58:41
    Temat: Re: Zwrot kosztów egzekucji
    Od: "kpecak" <k...@p...onet.pl>

    Czy na forum nie ma żadnych prawników? Czy może sprawa jest tak bardzo zawiła?
    Myślę, że nie, a jestem tylko umysłem ścisłym. Mam sznsę na zwrot kosztów
    upomnienia i kosztów egzekucyjnych, jeśli postępowanie egzekucyjne zostało
    umożone?

    kpecak