  • 121. Data: 2008-10-29 12:07:52
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    news:ge9jdf$k08$2@news.onet.pl...

    > Czyli światła kasują znaki pierwszeństwa. Ale nie kasują ogólnej zasady
    > prawej ręki, jak zostało już powiedziane "zielone światło zezwala
    > wyłącznie na wjazd za sygnalizator".
    >
    > Kasowanie znaków zostało wymienione w ust. 3. Kasowanie reguły prawej
    > ręki już nie.

    Ustep pierwszy wyraźnie informuje:

    "Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych,
    nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż
    nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe."

    Zwróć uwagę na koncowe zdanie -

    "Nawet wówczas gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niz
    nakazany przez te osoby , sygnały swietlne lub znaki drogowe"

    To chyba jest jasne, nieprawdaż?

  • 122. Data: 2008-10-29 12:11:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Ubysz pisze:

> [...]
    >
    > "Nawet wówczas gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niz
    > nakazany przez te osoby , sygnały swietlne lub znaki drogowe"

    Jak już wspomniałem: zielone światło nie oznacza "możesz jechać, masz
    pierwszeństwo". Zielone światło oznacza (tylko i wyłącznie) "możliwość
    wjazdu za sygnalizator".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 123. Data: 2008-10-29 12:22:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > A jeśli nie miałby zapiętych pasów, miałby obowiązek stać i nie włączać
    > się do ruchu, póki ich nie zapnie.

    Brak pasów nie wpływa na kolizję. Wjechanie z pasa do jazdy w lewo
    prosto - jak najbardziej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 124. Data: 2008-10-29 12:22:27
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Jak już wspomniałem: zielone światło nie oznacza "możesz jechać, masz
    > pierwszeństwo". Zielone światło oznacza (tylko i wyłącznie) "możliwość
    > wjazdu za sygnalizator".

    A co oznacza swiatło czerwone dla tego z prawej? Oznacza zakaz wjazdu za
    sygnalizator . Jednoczesnie ust1 art5 kasuje regułę prawej reki na
    skrzyżowaniu z działajaca sygnalizacją swietlną. A to oznacza że
    sygnalizatory sa jedynym regulatorem ruchu na tym skrzyzowaniu. A to oznacza
    ze wjezdżajacy na skrzyzowanie na czerwonym swietle wymusił pierwszeństwo
    przejazdu.

  • 125. Data: 2008-10-29 12:24:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Ubysz pisze:

> [...]
    > sygnalizatory sa jedynym regulatorem ruchu na tym skrzyzowaniu. A to
    > oznacza ze wjezdżajacy na skrzyzowanie na czerwonym swietle wymusił

    Sygnalizator nie kasuje reguły prawej ręki. A przynajmniej nie wynika
    to z przepisów.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 126. Data: 2008-10-29 12:26:54
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > Sygnalizator nie kasuje reguły prawej ręki. A przynajmniej nie wynika to
    > z przepisów.

    Czort swoje , pop swoje. Jeszcze raz przeczytaj uważnie art 5 ust 1.
    Zwłaszcza ostatnie zdanie.

  • 127. Data: 2008-10-29 12:31:22
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

> [...]
    > skrzyżowaniu z działajaca sygnalizacją swietlną. A to oznacza że
    > sygnalizatory sa jedynym regulatorem ruchu na tym skrzyzowaniu.

    No to ja ci szczerze gratuluje... no jesli z obu stron zapala sie 3 zielone
    to bedzie nieciekawie zgodnie z tym co piszesz bo kazdy bedzie mial
    pierszenstwo :P
    wez sie zastanow nad tym co piszesz...
    Dawno sie tak nie usmialem....

    A z kolei to oznacza ze nasz autor po raz kolejny okazal sie niewinny,
    poniewaz zgodnie z tym co napisales powyzen nie musialby ustepowac
    pierwszenstwa tym jadacym prosto (ktorych nie bylo bo pas byl wylaczony z
    ruchu) i tym na prawoskrecie a juz tym bardziej tym na lewoskrecie z
    naprzeciwka!

    > A to
    > oznacza ze wjezdżajacy na skrzyzowanie na czerwonym swietle wymusił
    > pierwszeństwo przejazdu.

    w omawianym przypadku (wjazdu na czerwonym) bylaby to prawda...

    Steel

  • 128. Data: 2008-10-29 12:33:35
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości
    > No to ja ci szczerze gratuluje... no jesli z obu stron zapala sie 3
    > zielone to bedzie nieciekawie zgodnie z tym co piszesz bo kazdy bedzie
> [...]

    A jeśli by tu było przedszkole ........

  • 129. Data: 2008-10-29 12:33:39
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Czort swoje , pop swoje. Jeszcze raz przeczytaj uważnie art 5 ust 1.
    > Zwłaszcza ostatnie zdanie.

    jesli tak by bylo, to kasuje tez szereg innych przepisow... powodujac
    totalny chaos na drodze...

    Steel

  • 130. Data: 2008-10-29 12:35:30
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > A jeśli by tu było przedszkole ........

    Mozesz rozwinac? bo nie bardzo zalapalem... co ma przedszkole do
    sygnalizacji swietlnej na skrzyzowaniu?

    PS. przeczytales to co napisales wczesniej? zastanowiles sie nad tym?

    Steel