  • 101. Data: 2008-10-29 08:42:27
    Temat: Re: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości
    news:ge97au$21o$1@mx1.internetia.pl...

    > LOL
    > A gdzie to jest napisane? mozesz mi to wskazac ze ustepuje sie kazdemu
    > samochodowi z przeciwka? bo co jesli beda oba samochody skrecac w lewo?
    > beda stac w nieskonczonosc na skrzyzowaniu?

    A czego dotyczy art25? - przecinania sie kierunków ruchu( oddz.7). jezeli
    kierunki ruchu sie nie przecinają ( lewoskręt dla obu pojazdów) art 25 nie
    ma zastosowania. W przypadku przecinania sie kierunków ruchu nalezy ustapic
    zarówno jadacemu w prawo jak i na wprost - czego maykel nie zrobił.

    O znakach T6... nie ma sensu dyskutować bo nie dotycza tego przypadku.

  • 102. Data: 2008-10-29 08:46:06
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Pewne jest jedno drogowcy powinni jednoznacznie oznaczac miejsca
    > remontow... ale z tym zawsze mieli problemy i tworzyli kolizyjne sytuacje.

    I morał wynika taki, że powinni wszystkim rypnąć działkę nie wyłączając
    drogowców. Chyba, że był sygnalizator kierunkowy w lewo, to jak pisał gdzieś
    wyżej Witek, to wówczas wątkotwórca beknął za darmo ;)
    --
    Maluch

  • 103. Data: 2008-10-29 08:50:53
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > A czego dotyczy art25? - przecinania sie kierunków ruchu( oddz.7).
    > jezeli kierunki ruchu sie nie przecinają ( lewoskręt dla obu
    > pojazdów) art 25 nie ma zastosowania.

    No i widzisz po raz kolejny sam sobie odpowiadasz ze nie masz racji!
    popatrz na rysunek sytuacyjny!

    > W przypadku przecinania sie
    > kierunków ruchu nalezy ustapic zarówno jadacemu w prawo jak i na
    > wprost - czego maykel nie zrobił.

    jakby gosc co nie zastosowal sie do znakow jechal spychaczem a pas ruchu
    ograniczalby plastikowe zapory z woda i przejechalby na wprost przez te
    zaporu czy dalej powinien mu byl autor ustapic drogi? smiem watpic.

    > O znakach T6... nie ma sensu dyskutować bo nie dotycza tego przypadku.

    chcialem ci pokazac ze uzywanie wielkich kwantyfikatorow to glupota...

    Steel

  • 104. Data: 2008-10-29 08:56:01
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > I morał wynika taki, że powinni wszystkim rypnąć działkę nie
    > wyłączając drogowców.

    najbardziej drogowcom powinni rypnac, gdyz to najczesciej ich glupota jest
    przyczyna wlasnie takich sytuacji....

    > Chyba, że był sygnalizator kierunkowy w lewo,
    > to jak pisał gdzieś wyżej Witek, to wówczas wątkotwórca beknął za
    > darmo ;)

    Nie koniecznie. pomimo ze sa swiatla kierujace przeplywem ruchu, znaki
    drogowe w dalszym ciagu obowiazuja i nakazywaly skret w lewo do czego sie
    nie zastosowal.

    W przypadku sygnalizatorow kierunkowych one zawsze zatrzymuja ruch w innych
    kierunkach (z przeciwka) by nie powodowac sytuacji kolizyjnych co nie znaczy
    ze tym na prawoskrecie tez z zielonym nie nalezy ustapic bo dalej
    obowaiazuje art 25.

    Steel

  • 105. Data: 2008-10-29 09:18:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    >
    > Nie koniecznie. pomimo ze sa swiatla kierujace przeplywem ruchu, znaki
    > drogowe w dalszym ciagu obowiazuja i nakazywaly skret w lewo do czego sie

    No i za to powinien dostać. Nawet jakby uznał ten kubeł farby, co to
    organizację ruchu zmienił za nieporozumienie, to zmieniając ponownie pas
    ruchu na skrzyżowaniu powinien ustąpić wszystkim i pojechać tak, aby nie
    utrudnić innym ruchu. Chociaż jakby widziała to władza, to też zostałby
    doceniony ;)

    Końcówki nie łapię?
    --
    Maluch

  • 106. Data: 2008-10-29 09:24:18
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ruchu na skrzyżowaniu powinien ustąpić wszystkim i pojechać tak, aby nie
    > utrudnić innym ruchu. Chociaż jakby widziała to władza, to też zostałby

    Chyba już łapię. Tak.
    --
    Maluch

  • 107. Data: 2008-10-29 09:33:50
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Andrzej Lawa'
    Wpis z dnia 28-10-2008:

    > Bingo.
    >
    > Ewentualnie jeśli będzie już wyraźnie widać, że będą skręcać - czyli
    > zwalniają prawie do zatrzymania i mają włączony właściwy kierunkowskaz.

    Żebyśmy się dobrze zrozumieli - w takiej sytuacji jak ta również czekasz,
    bo niewiesz, jakie znaki poziome i pionowe mają kierowcy jadący pasem "a"?
    http://i22.photobucket.com/albums/b325/oly5050/wlewo
    .gif
    No to jak dla mnie utrudniasz ruch :)

    A tak przy okazji - ruskie to dopiero "majom lewoskrenty" :)
    http://www.maxior.pl/film/91747/Moskwa_klopotliwy_sk
    ret_w_lewo

    --
    TomaSz.
    http://www.kociezycie.net

  • 108. Data: 2008-10-29 09:46:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Paweł Ubysz pisze:

    > A to ciekawa interpretacja. Ale w art 25 nie ma nic na temat pasa którym
    > porusza sie samochód jadacy z kierunku przeciwnego. Maykel ma obowiązek
    > ustapić _każdemu_ samochodowi jadacemu z przeciwka.

    Już ustaliliśmy, że nie każdemu, bo temu jadącemu po chodniku to
    niekoniecznie.

    A w tym przypadku to nie jadący prosto wymusił pierwszeństwo na
    skręcającym, tylko "skręcający" przejechał skrzyżowanie niezgodnie z
    przepisami, zmienił pas ruchu na skrzyżowaniu, przez co wymusił
    pierwszeństwo prawidłowo prosto jadącemu samochodowi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 109. Data: 2008-10-29 10:25:15
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > pierwszeństwo prawidłowo prosto jadącemu samochodowi.

    nieprawidlowo, ten samochod znajdowal sie tam wbrew znakom poziomym i
    pionowym, ktore to kazaly mu skrecac w lewo

  • 110. Data: 2008-10-29 10:26:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:ge9bcq$nfe$1@news.onet.pl...

    > nieprawidlowo, ten samochod znajdowal sie tam wbrew znakom poziomym i
    > pionowym, ktore to kazaly mu skrecac w lewo

    Zacytowane zdanie nie dotyczy samochodu znajdującego się na pasie do
    skrętu w lewo.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz