  • Data: 2012-03-30 20:05:39
    Temat: Reklamacja z tytulu niezgodnosci towaru z umowa.
    Od: "MIX-NET" <hk@.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Na poczatku wrzesnia 2011 zakupilem pralke AMICA. Jako ze pralka sie zepsula
    a gwarant ma gdzies cala sprawe (olewanie klienta, powrot z naprawy z ta
    sama usterka itd. dlugo by pisac) postanowilem zareklamowac pralke
    korzystajac z prawa niezgodnosci towaru z umowa.

    Fakty.

    Pralka zakupiona na poczatku wrzesnia.
    Wada stwierdzona na poczatku lutego.
    Sklep poinformowany na pismie o wadzie dzisiaj.
    Zadanie kupujacego - zwrot gotowki.

    Czyli wszystko ok w mysl ustawy.

    Takie pismo zostalo zlozone w sklepie i opieczetowane. Teraz sklep ma 14 dni
    na informacje o sposobie zalatwienia reklamacji. W miedzyczasie sklep
    zaproponowal zgloszenie serwisowe na poniedzialek 0204. Zrobil stosowne
    zgloszenie na ich druku, zaznaczyl wszystko tak jak bylo w pismie do nich,
    jaka usterka, ze klient chce zwrot gotowki i teraz co dalej?

    W poniedzialek przychodzi serwisant.
    1. Stwierdza pralka nie jest sprawna. Proponuje naprawe. Ja sie nie zgadzam.
    Chce zwrot gotowki? Moge odmowic naprawy w sytuacji, gdy serwisant
    potwierdza usterke, czy jednak sklep ma prawo ja naprawiac (i ile razy?)
    2. Jezeli sklep ma prawo w mysl przepisow do proby naprawy to nasuwaja mi
    sie inne pytania. Serwisan na miejscu naprawia pralke. Wychodzi. Okazuje
    sie, ze dalej nie dziala. Co dalej? Znowu sklep? Znowu naprawa? Czy moze mam
    juz prawo do zwrotu pieniedzy?
    3. Serwisant przyjedza i chce mi naprawiac pralke, ale na miejscu stwierdza
    ze nie da rady. Ma prawo zabrac? Jezeli ma prawo zabrac to co dalej? Zalozmy
    uwinal sie z robota w 3 dni, przychodzi i stwierdza ze dziala. Ja
    stwierdzam, ze nie dziala? Co dalej? Rzeczoznawca?

    Nie ukrywam, ze najbardziej pasowalby mi punkt 1. Niestety nie umiem sie
    doszukac tego istotnego szczegolo w ustawie.

    Dodam, ze prawdopodobnie sklep dzwoni po serwis producenta, ktory juz 2 razy
    nie poradzil sobie z naprawa lub tez nie chcial sobie poradzic, bo jak
    stwierdzili ze beda naprawiac tak dlugo az sie gwarancja nie skonczy (!).
    Oczywiscie wtedy reklamacja odbywala sie na podstawie zapisow w karcie
    gwarancyjnej. Najlepsze jest to, ze po 2 nie udanej naprawie w karcie
    gwarancyjnej jest napisane, ze sprzet wymieniaja na nowy ale uwaga
    serwis musi odnotowac, ze to jest wada nie do usuniecia. A serwisant
    powieddzial, ze takiego wpisu nie zrobi i ze oni ja NAPRAWIAJA i beda
    naprawiac AZ SIE GWARANCJA NIE SKONCZY.

    Na koniec. NIGDY WIECEJ AMICI.

    pozdrawiam
    MIX-NET