  • Data: 2006-11-20 21:54:57
    Temat: Reklamacja butów Reebok
    Od: "michał" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam po raz pierwszy na grupie :)

    Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu;
    gwarancja na te buty wynosi 2 lata. Powodem reklamacji było pęknięcie
    plastikowego elementu mocowania sznurówek co możecie zobaczyć na zdjęciach,
    zwłaszcza na 3 - http://rusiom.blogspot.com/
    Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie nastąpiło
    podczas zakładania buta.

    Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego:
    "W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia
    stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona
    ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób
    mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie
    są to jednak wady lecz uszkodzenia i zmiany użytkowe. Za tak powstałe
    uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponosi odpowiedzialności. Z tych
    względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw do
    uznania reklamacji."

    Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze czy gry
    w piłke.
    Moim zdaniem skoro na buty jest 2 letnia gwarancja, to znaczy że ten element
    nie powinien w ciągu 2 lat pękać, a skoro pękł, to jest to wada fabryczna.
    Na 3 zdjęciu widać że rurka nie pękła przez wyłamanie w jednej płaszczyźnie,
    ale utworzyło się coś w kształcie litery Z, tak jakby pęknięcie nastąpiło od
    środka...
    Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie
    nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać?

    pozdrawiam, Michał