eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRegulamin Cyfry+ [długie] › Regulamin Cyfry+ [długie]
  • Data: 2002-09-11 11:17:21
    Temat: Regulamin Cyfry+ [długie]
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Grzegorz L. <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Podpisałem umowę z Cyfrą+ na czas określony, tj. na 2 lata.
    > Niestety przegapiłem moment przed upływem 2 rocznicy i zgodnie z regulaminem
    > (patrz link poniżej) została ona przedłużona automatycznie na kolejne 2
    > lata. Warunki umowy reguluje regulamin.
    > (...)

    Witam.

    Przede wszystkim wystosuj do Cyfry+ list, w którym napisz, że zgodnie art 385
    (ze znaczkiem 3) punktem 18 kodeksu cywilnego punkt regulaminu, w którym
    Cyfra+ zastrzega tygodniowy termin na złożenie wypowiedzenia jest klauzulą
    niedozwoloną, ponieważ wbrew normom prawa cywilnego zastrzega rażąco krótki
    termin wypowiedzenia umowy zawartej na czas oznaczony ze skutkiem
    przedłużenia na kolejny okres i jako klauzula niedozwolona zgodnie z art. 385
    (ze znaczkiem 1) nie wiąże Ciebie. Co za tym idzie, umowa najmu została
    rozwiązana wraz ze złożeniem przez Ciebie zawiadomienia wypowiadającego.
    Tym samym odmawiasz dalszego płacenia abonamentu, zakreślasz Cyfrze+
    dwutygodniowy termin na zwrot abonamentów pobranych bezpodstawnie i w tym
    samym czasie złożysz w odpowiednim miejscu dekoder.

    Co prawda te dwa abonamenty można potraktować jako zapłatę jako Twoje
    nienależne świadczenie czyli korzystanie przez dwa miesiące z dekodera bez
    umowy i jeśli by się tego czepiali to radzę pójść im na rękę. Możesz też
    napisać im, że te dwa abonamenty traktujesz jako zapłatę za korzystanie
    bezumowne z dekodera przez dwa miesiące.

    Przede wszystkim, nie płać już żadnego więcej abonamentu lecz dekoder albo
    złóż u dilera albo - jak Ci radzili - w depozycie sądowym. Możesz też złożyć
    odrazu w depozycie zawiadamiając Cyfrę+ o tym w liście, o którym wyżej
    napisałem.

    Nawiasem mówiąc, ten punkt regulaminu o ile mi wiadomo jest przedmiotem
    zainteresowania Rzecznika Ochrony Praw Konkurencji I Konsumentów.

    Twój problem jest podobny do - wyjaśnionego wczoraj przeze mnie -
    wątku "Problemy z PKP".

    Pozdrawiam
    Paweł Hajdys
    h...@l...msk.pl

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1