eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwrot towaru niezgodnego z umowa › Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Prawicowiec pełną gębą." <p...@j...qe>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwrot towaru niezgodnego z umowa
    Date: Tue, 24 Jun 2008 22:56:35 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 23
    Message-ID: <g3rn4p$2j$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <g3qk89$ml6$1@inews.gazeta.pl> <g3qnbl$b3n$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <4860e6f0$1@news.home.net.pl> <g3qpap$l9a$2@inews.gazeta.pl>
    <g3qt0p$6t7$1@inews.gazeta.pl> <g3qt86$lao$4@news.onet.pl>
    <g3qu3i$e59$1@inews.gazeta.pl> <g3qufn$5k$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g3qusq$h97$1@inews.gazeta.pl> <g3r85h$5ho$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0806242220240.3852@quad>
    NNTP-Posting-Host: aehf201.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1214341081 83 79.186.187.201 (24 Jun 2008
    20:58:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 24 Jun 2008 20:58:01 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.14 (Windows/20080421)
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.0806242220240.3852@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:539394
    [ ukryj nagłówki ]

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przy reklamacji:
    > - po pierwsze wyraźnie zapisano że wszystkie koszty (w tym transportu)
    > ponosi sprzedawca
    > - nie zapisano warunku "zwrotu"!
    >
    > IMHO oznacza to, że klient może wręcz zażądać *najpierw* wypłacenia
    > kosztów demontażu i przesyłki zwrotnej.... "odeślę jak będę miał
    > za co".

    Z tym że sprzedawca musi rozpatrzeć tą reklamację, czyli zazwyczaj mieć
    towar. Trzeba pamiętać, że ma prawo nie uznać reklamacji. Dlatego jeżeli
    klient nie dostarczy towary sprzedawcy, ciężko mu będzie w sądzie
    dochodzić swoich praw, gdyż sprzedawca wystosuje stanowisko iż nie miał
    możliwosci rozpatrzeć słuszności roszczeń klienta.
    Z doświadczenia wiem, że rzecznik praw konsumenta na dzień dobry bedzie
    kazał dostarczyć towar sprzedawcy i dopiero zajmie sie sprawą, kiedy ta
    czynnośc zostanie podjęta i przyniesie jakiś rezultat
    (nieuznanie/odrzucenie/unikanie kontaktu itp.)

    Oczywiście są wyjątki, kiedy naprzykład urządzenie jest elementem
    montowanym na stałe itp.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1