eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozwolnienie dyscyplinarneRe: zwolnienie dyscyplinarne
  • Data: 2010-10-02 20:35:09
    Temat: Re: zwolnienie dyscyplinarne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Mirosław R" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:i8742n$uld$1@news.onet.pl...
    > Jeszcze jedno, prawdopodobnie pracownik (tak twierdzi) był w mojej
    > drugiej siedzibie i rozmawiał z pracujšcš u mnie innš osobš o swojej
    > nieobecnoœci i chciał jej wręczyć zwolnienie lekarskie, osoba ta jednak
    > nie wzięła na siebie odpowiedzialnoœci i nie przyjęła zwolnienia
    > tłumaczšc, że pracownik powinien powiadomić pracowdawcę a nie dowolnego
    > pracownika u niego zatrudnionego.
    > Czy rozmowa 2 pracowników o nieobecnoœci może zostać uznana za
    > poinformowanie pracodawcy, dodam, że osoba pracujšca w drugiej siedzibie
    > o niczym mnie nie poinformowała, nie miała bowiem takiego obowišzku i
    > dodatkowo najzwyczajniej zapomniała.

    Żądanie, by pracownik powiadomił konkretnie pracodawcę jest moim zdaniem
    bezpodstawne. A co, jeśli właściciel firmy akurat bedzie niedostępny? Z
    przepisów prawa cywilneg owynika, ze do reprezentowania podmiotu uprawniona
    jest każda "czynna" w siedzibie przedsiębiorstwa osoba. W mojej ocenie
    powiadomienie kogokowliek z firmy o przyczynach nieobecności jest
    zaspokojeniem tego obowiązku. Również błąd zrobiła osoba odmawiajaca
    przyjęcia o goscia zwolnienia lekarskiego. Jest szereg orzeczeń sądu
    stanowiących na grunie prawa cywilnego, ze za skuteczne doręczenie uznaje
    się taką sytuację, gdy adresat miał możliwość zapoznania się z dokumentem.
    A w tym momencie gdyby pracownik przyją od chorego zwolniene i Ci
    przekazał, to miałbyś taką możliwość.

    Widzę tu podstawy do ukarania tego pracownika, który odmówil przyjecia
    zwolnienia i nie przeakzał Ci informacji, ale w opisanym stanie rzeczy nie
    znajduję podstaw do jakichkolwiek pretensji do chorego pracownika.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1