    From: fourtyniner <4...@f...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Date: Sun, 26 Mar 2006 18:00:26 GMT

    Artur Drzewiecki wrote:

    > W Polsce problem nie stanowi system prawny, ale mentalność ludzi go
    > stosujących.

    A dlaczego nie? W koncu jest domniemanie niewinnosci czy go nie ma?

    > W sytemie prawnym w zasadzie możnaby wprowadzić 2 reformy:

    reformy? jakie reformy? przeciez z poczucia kurew w togach wynika jasno
    ze zadnego problemu nie ma.

    > Natomiast co do mentalności, to mamy mnóstwo wad, które może kiedyś
    > zostaną wykorzenione.

    a czy obecnosc na stanowiskach kurewek z PRLu, jak slynnej (gardockiego)
    nie jest podstawa zgnilizny?

> [...]
    > samym sobie - stąd tutaj skargi o "preferencji" sprawców. Np. prokurator
    > powinien poinformować ofiarę o możliwości adhezyjnego powództwa
    > cywilnego w procesie karnym i pomóc jej - prokuratorzy mają tu
    > możliwości, ale z nich niechętnie korzystają.
    > Świetny przykład to sprawa SKAZANEGO już mordercy dziewczyny spod
    > Torunia, który pozwał rodziców ofiary o 70000 PLN. Tutaj prokurator po
    > pierwsze powinien był w adhezyjnym powództwie cywilnym wesprzeć tych
    > rodziców. A po drugie teraz powinien np. pomóc im napisać odpowiedź na

    A ja uwazam ze te sprawe maglasniaja krzywo pseudomedia. Po prostu sad
    powinien odddalic pozew jako niedopuszczalny i po ptokach. Prokuratora
    nie ma co w to mieszac.

    > 3. Mentalność sędziów, którzy dla najmniejszej oczywistości żądają
    > opinii biegłych i niechętnie odrzucają nawet bzdurne wnioski dowodowe.
    > Jak tak dalej pójdzie to niedługo do stwierdzenia, że 2+2 = 4, a nie 5
    > będzie się powoływało biegłego matematyka. :-)
    > Poza tym brak jest dobrych metod dyscyplinowania biegłych, którzy
    > potrafią nawet latami wydawać opinię, a także pisać bzdury. Mea culpa -
    > to dotyczy reformy systemu. :-)
    > W rezultacie sprawy się przewlekają.

    a kto ich mianuje?

    Mze wypada zaczac usuwac kurewki z pracy, tak jak kazdego innego buca.

    > 4. Mentalność, że mienie ważniejsze od człowieka.
    > Dlaczego za zwykłe włamanie nierzadko wyrok bywa wyższy niż za gwałt, co
    > powinno być naprawdę wyjątkiem?
    > Dopóki to się nie zmieni ta mentalność, to zawsze jedni będą mówili, że
    > kary są za wysokie, bo włamywacze dużo dostają, a drudzy, że za niskie,
    > bo gwałciciele mało dostają.
    >
    > 5. Niechęć do stosowania dodatkowych środków.
    > Np. taki Krolopp dostał tylko 6-letni zakaz pracy na stanowisku
    > związanym z pracą z dziećmi, a nie dożywotni.

    a policjant za morderstwo autem dostal rownolegly zakaz prowadzenia
    pojazdow (w wiezieniu). Panstwo prawa.