  • Data: 2006-03-22 00:33:48
    Temat: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 21 Mar 2006 20:09:19 +0100, Johnson napisał(a):

    > Trzeba być niezłym ciemniakiem by nie rozumieć że groźby bezprawne są w
    > art. 190 kk.
    > Ale już pomijając to twoja interpretacja art. 191 kk świadczy tylko o
    > twojej ignorancji. (...)

    Art. 190. § 1. Kto _grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa_ (...)

    A dalej piszesz coś o zachowaniu i gestach. Idąc Twoim tokiem rozumowania
    możnaby przyjąć, że jeśli ofiara ma 140 cm wzrostu i 35 kg wagi, a
    napastnik ma 180 cm i waży 100 kg, to sam wygląd/postura tego napastnika
    jest groźbą dla ofiary. Jest to oczywista bzdura, tak samo jak bzdurą jest
    twierdzenie, że można komuś grozić popełnieniem _konkretnego przestępstwa_
    nie informując go o tym w żaden sposób! A Ty właśnie tak twierdzisz!

    Załóżmy, że pokłóciłem się z kimś i bardzo upieram się przy swoich racjach.
    Nagle wyciągam nóż. Wg Twojego toku rozumowania jest to już groźba z mojej
    strony. Ale ja nikogo nim nie dźgam, tylko podchodzę do stołu i kroję sobie
    kromkę chleba. Więc jak, była groźba, czy nie było? No bo jak, na poczatku
    była (wg Twojego toku rozumowania takie zachowanie może świadczyć o tym, że
    komuś grożę), a potem już jej nie było?

    Gesty? No to załóżmy, że się z kimś kłócę i nagle biorę zamach ręką. Wg
    Ciebie występuje groźba z mojej strony, ja natomiast drapie się w głowę
    albo klepię drugą osobę po ramieniu mówiąc "OK, nie kłóćmy się już".
    Popełniłem (wg Ciebie) przestępstwo, a potem się okazało, że jednak nie
    popełniłem? Tak się nie da!

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl