  • Data: 2007-12-26 12:17:16
    Temat: Re: znów nasi ulubieni "ochroniarze"
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 26 Dec 2007 12:44:18 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Krzysiek! W wypadku bójki każdy, nawet przechodzień "ma prawo
    > interweniować". W ramach obrony koniecznej.

    Wszystko się zgadza, doskonale o tym wiem, artykuł z kpk mam cały czas na
    mojej www, ale w Tesco ochroniarz jest ochroniarzem i w przypadku gdyby
    doszło do rozstrzygania na drodze prawnej, mogłoby być trudno udowodnić, że
    na chwilę przestał nim być i działał jak zwykły człowiek. To tak w temacie
    fragmentu artykułu:
    "[...] W powietrzu latały słoiki, napoje i inne produkty, które mogły
    zranić postronne osoby. Jedyny ochroniarz bezradnie biegał dokoła.[...]"

    Być może, a może nie, ochroniarz biegał bezradnie, bo miał w głowie
    ograniczenia ustawowe, ale też mógł biegać bezradnie, bo wogóle był
    ograniczony umysłowo lub nie radzi sobie w sytuacji stresowej co
    goeliminuje z wykonywania tego zawodu. Selekcja do zawodu ochroniarza niby
    jest, ale trafiają do zawodu ludzie przypadkowi.
    Przychylam się jednak do Twojego Robercie poglądu, że

    > "krytykę ochrony autor "włożył w usta" świadka zdarzenia

    Już tak bardziej ogólnie: mój post ma na celu zwrócenie uwagi na
    ograniczenia prawne w działalności ochrony, więcej swobody prawnej w takiej
    sytuacji ma tzw. zwykły człowiek, dlatego w moim zakładzie czy w sklepie
    ochrona byłaby absolutnie niewidoczna, bez mundurów, z adekwatnymi środkami
    przymusu bezpośredniego gdzieś w łatwo dostępnym miejscu i ich decyzją (a
    nie ustawowo ograniczoną, kto może, a kto nie może i w jakich
    okolicznościach) byłoby czy w przypadku zaistnienia zdarzenia kradziezy czy
    rzucania przedmiotami radzą sobie sami, czy dokumentują wszystko bardzo
    dokładnie zanim przyjedzie policja.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net