eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozniszczenie mienia › Re: zniszczenie mienia
  • Data: 2023-10-19 17:34:04
    Temat: Re: zniszczenie mienia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 19 Oct 2023 14:47:37 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 19.10.2023 o 14:00, J.F pisze:
    >>> Zwłaszcza jak się lata bez odladzania;)
    >>
    >> Cos tam powoduje, ze normalnie się lata bez odladzania.
    >
    > Procedury, które przewidują kiedy należy je włączyć:P

    Czyli włączenie bez potrzeby widać szkodzi.

    >>> Ale na tyle rzadko, że prezydencji na ogół w takich wypadkach nie giną.
    >>
    >> Bo latają swoimi ?
    >
    > Nasz też leciał "swoim".

    No ale wtedy nie obciąża lotnictwa cywilnego wypadkiem ..

    > Jakby leciał rejsowym to by doleciał
    > (niekowniecznie na to lotnisko co chciał)

    >>> Ile znasz krajów gdzie w ciągu kilku lat premier i prezydent
    >>> uczetniczyli w katastrofie lotniczej w tym jeden skutecznie (o
    >>> mirosławcu na chwilę zapomnijmy, bo chyba kacapy miały podobne epizody)?
    >>> Latali kusili i wylatali...
    >>
    >> Nie znam ... co nie znaczy, ze nie było.
    >
    > Były, były - nawet skargi z innych lotnisk były, a to już trzeba grubo
    > narozrabiać.
    >
    >> Gogle przypomina awaryjne/przymusowe lądowanie samolotu Dudy w marcu
    >> 2022,
    > To jest akurat przykład jak to powinno wyglądać.

    Ale czy nie przykład, ze nie jest to najlepiej serwisowany samolot w
    RP? :-)

    >>> Ale jak się nie pojawią to się schodzi do minumum i nie dalej.
    >>
    >> Dokladnie tak.
    >> Tylko nie bardzo wiadomo co w Smolensku zawiodło, ze jednak zeszli.
    >
    > Chyba wiadomo. Skoro recytowali poniżej 100, to znaczy że zawiodł
    > czynnik ludzki.

    No niekoniecznie, ale ogolnie wiadomo - zawiódl czynnik ludzki,
    samolot był sprawny. Tylko nie bardzo wiadomo, co dokładnie zawiodło.

    >>>> Polskie przepisy cywilne zabraniają wylotu jak na docelowym lotnisku
    >>>> warunków brak,
    >>>
    >>> Nie sądzę...
    >>
    >> Kiedys cytowałem przepis.
    >
    > Dalej nie sądzę żeby do wiednia latali wbrew przepisom rutynowo.

    Chyba wtedy cos innego znalazłem, ale tu ICAO

    https://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/prawo_miedzyn
    arodowe/konwencje/Za%C5%82%C4%85cznik_6_cz_I_zm_40-A
    .pdf

    4.3.5.2 Lot, który ma być wykonany zgodnie z przepisami lotów wg
    wskazań przyrządów:

    a) nie będzie rozpoczęty z lotniska odlotu, jeżeli warunki
    meteorologiczne w czasie zamierzonego użycia są
    na poziomie lub powyżej ustalonych minimów operacyjnych dla lotniska
    dla tej operacji;

    [chodzi o start, czy lotnisko docelowe?]

    b) nie będzie rozpoczęty lub kontynuowany poza punkt przeplanowania
    podczas lotu, jeżeli na lotnisku zamierzonego lądowania lub na każdym
    lotnisku zapasowym, które ma być wybrane zgodnie z 4.3.4, aktualne
    komunikaty meteorologiczne lub kombinacja aktualnych komunikatów i
    prognoz wskazują, że warunki meteorologiczne w czasie zamierzonego
    użycia są na poziomie lub powyżej ustalonych minimów operacyjnych dla
    lotniska dla tej operacji.

    Co brzmi rozsądniej. Specpułku nie dotyczy, czy punkt przeplanowania
    wyznaczyli sobie w Smolensku ? :-)

    4.4.1 Minima operacyjne lotniska
    4.4.1.1 Lot w kierunku lotniska docelowego nie będzie kontynuowany,
    jeżeli najświeższe dostępne informacje nie wskazują, że o spodziewanym
    czasie przylotu bezpieczne lądowanie może nastąpić na tym lotnisku
    albo na co najmniej jednym z lotnisk zapasowych dla lotniska
    docelowego z przestrzeganiem minimów operacyjnych ustalonych
    zgodnie z pkt 4.2.8.1.

    4.4.1.2 Podejście według wskazań przyrządów nie będzie kontynuowane
    poniżej 300 m (1 000 stóp) nad poziomem lotniska lub w końcowym
    segmencie podejścia, chyba że podawana widzialność lub kontrolowany
    zakres widzialności na drodze startowej jest na poziomie lub powyżej
    minimów operacyjnych lotniska

    4.4.1.3 Jeżeli po wejściu w końcowy segment podejścia lub po zejściu
    na wysokość poniżej 300 m (1000 stóp) ponad lotnisko, podawana
    widzialność lub widzialność kontrolna wzdłuż drogi startowej/lądowania
    (RVR) spadnie poniżej wyszczególnionego minimum, podejście może być
    kontynuowane do wysokości decyzji DA/H lub MDA/H.
    W żadnym przypadku samolot nie będzie kontynuować swojego podejścia do
    lądowania na żadnym lotnisku poza punkt, w którym ograniczenie
    wynikające z minimów operacyjnych wyszczególnionych dla tego lotniska
    mogłyby zostać naruszone.

    >>> Swego czasu pracę zaczynałem od włączania flightradaru i
    >>> sprawdzania czy poranny samolot do wiednia wyląduje czy będzie wracał do
    >>> warszawy - czasami się dziwiłem po co tam lecią skoro widać że nic z
    >>> tego nie będzie...
    >>
    >> Ten lot ponad godzinę, chyba moze mgła sie rozwiać.
    >
    > Czyli jednak wolno startować gdy w porcie docelowym nie ma warunków.

    4.3.5.3 W celu dopilnowania przestrzegania odpowiedniej rezerwy
    bezpieczeństwa przy określaniu, czy na każdym zapasowym lotnisku
    można, w sposób bezpieczny czy nie, wykonać podejście i lądowanie,
    operator poda odpowiednie wartości przyrostu dla wysokości podstawy
    chmur i widzialności, akceptowane przez państwo operatora, które
    należy dodać do ustanowionych przez operatora minimów operacyjnych dla
    lotniska.

    Razem z 4.3.5.2 ... chyba musi być trend sugerujący poprawę pogody.
    A w Smolensku mgła chyba narastała ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1