  • Data: 2008-07-22 20:21:24
    Temat: Re: zmiana właściciela firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Jul 2008, kuba wrote:

    > No to jest ograniczenie natury faktycznej. Jeśli zostaną zarejestrowane 2
    > firmy z naruszeniem przepisów o wyłączności firmy (bo tak się może stać)

    Możesz wskazac przepis o *wyłączności* firmy, w odróżnieniu od jej
    *identyfikacji* (z czym się wcześniej zgodziłem, tyle że to obejmuje
    również rozdział o którym niżej - "różny rynek", dwaj przedsiębiorcy
    działający na różnych rynkach IMO jak najbardziej zgodnie z prawem
    MOGĄ używać tej samej firmy). Patrz niżej uwaga o "akcji Micfosoft",
    parę razy powinna być w archiwach tej grupy (a pewnie i grup "sieciowych"
    ze względu na awanturę w zakresie DNS).

    > jest
    > jeszcze przepis o ochronie prawa do firmy (któryś tam kolejny art. kc.)
    > i wtedy mamy proces.

    IMVHO nadinterpretujesz.
    Zacząć trzeba od "działających na tym samym rynku", co po pierwsze
    określa rozdział geograficzny - a fakt zarejestrowania w różnych
    EDG wskazuje że mamy taki czynnik - ale *również* rozdział w zakresie
    działalności, przykładem sławny Microsoft, zajmujący się sprzedażą
    ziółek :O
    Dojście do procesu tylko z tego powodu iż dwie firmy są identyczne
    wcale nie wyklucza wyroku że "nie jest ono bezprawne" - o działaniach
    wzajemnych obu przedsiębiorców, cut&paste z przepisu o którym jak
    mniemam piszesz "któryś tam kolejny" :)

    Ba, jeśli będzie dwu przedsiębiorców o tej samej firmie, to
    nawet jeśli jeden z nich zastrzeże nazwę, to w zakresie dotąd
    prowadzonej działalności (tak "asortymentowo" jak i terytorialnie
    oraz we wszystkich pozostałych aspektach) ten drugi zachowa
    prawo używania starej nazwy!

    pzdr, Gotfryd