    From: Marcin Kysiak <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zezwolenie na ...
    Date: Sat, 06 Sep 2008 14:19:34 +0200

    Ola pisze:
    > Witam ! Mam pytanie czy bedąc właścicielem mieszkania własnościowego mogę bez
    > zgody administracji ściągnąć kaloryfer. Sam demontaż nie ma wpływu na nic innego
    > w lokalu. Ściana bedzie stać tak jak stała. czy potrzebuje na to czjąś zgode czy
    > mogę ta decyzje podjąć samodzielnie. Dziękuję

    Jeżeli mieszkasz we Wspólnocie Mieszkaniowej, takie sprawy powinna
    regulować "Uchwała o częściach wspólnych", o ile wspólnota ją podjęła.
    Powinno tam być napisane, czy i od którego miejsca instalacja CO jest
    Twoją własnością.

    W praktyce mam wątpliwości, czy wymiana grzejnika jest technicznie
    możliwa bez spuszczenia wody w instalacji (masz zawór na odpływie?),
    więc wykonanie tej czynności bez wiedzy i współpracy administracji może
    być trudne.

    W razie czego organem nadzorującym administrację jest Zarząd Wspólnoty.

    Pozdrawiam,
    M.