  • 1. Data: 2008-09-06 11:08:54
    Temat: zezwolenie na ...
    Od: "Ola" <o...@p...onet.pl>

    Witam ! Mam pytanie czy bedąc właścicielem mieszkania własnościowego mogę bez
    zgody administracji ściągnąć kaloryfer. Sam demontaż nie ma wpływu na nic innego
    w lokalu. Ściana bedzie stać tak jak stała. czy potrzebuje na to czjąś zgode czy
    mogę ta decyzje podjąć samodzielnie. Dziękuję

  • 2. Data: 2008-09-06 11:14:26
    Temat: Re: zezwolenie na ...
    Od: "tch" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Ola" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgode czy
    > mogę ta decyzje podjąć samodzielnie. Dziękuję

    Niestety konieczne jest zezwolenie, i to ze względów praktycznych - zdjecie
    jednego kaloryfera moze zaburzyć ogrzewanie w calej sieci np u sasiadów.
    Chyba ze masz tzw etażowe czyli swój piec
    --
    http://www.reklama-flash.hekko.pl/

  • 3. Data: 2008-09-06 11:23:03
    Od: o...@p...onet.pl

> [...]
    > jednego kaloryfera moze zaburzyć ogrzewanie w calej sieci np u sasiadów.
    > Chyba ze masz tzw etażowe czyli swój piec

    a jeśli wezmę to ryzyko na siebie, bo to zrobi fachowa firma, a nie " Pan Kazio
    tzw złota rączka"

  • 4. Data: 2008-09-06 11:23:10
    Od: o...@p...onet.pl

  • 5. Data: 2008-09-06 12:19:34
    Od: Marcin Kysiak <m...@g...com>

    Ola pisze:
> [...]
    > w lokalu. Ściana bedzie stać tak jak stała. czy potrzebuje na to czjąś zgode czy
    > mogę ta decyzje podjąć samodzielnie. Dziękuję

    Jeżeli mieszkasz we Wspólnocie Mieszkaniowej, takie sprawy powinna
    regulować "Uchwała o częściach wspólnych", o ile wspólnota ją podjęła.
    Powinno tam być napisane, czy i od którego miejsca instalacja CO jest
    Twoją własnością.

    W praktyce mam wątpliwości, czy wymiana grzejnika jest technicznie
    możliwa bez spuszczenia wody w instalacji (masz zawór na odpływie?),
    więc wykonanie tej czynności bez wiedzy i współpracy administracji może
    być trudne.

    W razie czego organem nadzorującym administrację jest Zarząd Wspólnoty.

    Pozdrawiam,
    M.

  • 6. Data: 2008-09-06 13:44:47
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "tch" <t...@o...pl> napisał

    > Niestety konieczne jest zezwolenie, i to ze względów praktycznych -
    > zdjecie > jednego kaloryfera moze zaburzyć ogrzewanie w calej sieci
    > np u sasiadów.

    Może też skomplikować sprawy rozliczeń za ogrzewanie.

  • 7. Data: 2008-09-06 13:45:23
    Od: newsy z onetu <n...@p...onet.pl>

    Marcin Kysiak pisze:
> [...]
    > możliwa bez spuszczenia wody w instalacji (masz zawór na odpływie?),
    > więc wykonanie tej czynności bez wiedzy i współpracy administracji może

    nie wiem na ile prawnie, ale technicznie jest to oczywiście do
    zrobienia, bez żadnych zaworów..

  • 8. Data: 2008-09-06 14:12:32
    Od: o...@p...onet.pl

    > nie wiem na ile prawnie, ale technicznie jest to oczywiście do
    > zrobienia, bez żadnych zaworów..
    Techniczne racja, wiem że jest to do zrobienia bez problemu. Ponad to nie ma
    uchwały wspólnoty w tym temacie, która regulowała by tą sprawę więc jak, czy to
    moja sprawa co ja robie z tym grzejnikiem?

  • 9. Data: 2008-09-06 19:30:45
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    o...@p...onet.pl pisze:

    > Techniczne racja, wiem że jest to do zrobienia bez problemu. Ponad to nie ma
    > uchwały wspólnoty w tym temacie, która regulowała by tą sprawę więc jak, czy to
    > moja sprawa co ja robie z tym grzejnikiem?

    To zależy od wspólnoty - generalnie płacić będziesz ryczałt, bo nie ma
    na czym powiesić podzielnika...

  • 10. Data: 2008-09-08 08:26:40
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W praktyce duzo osób zdejmuje (a najczęściej w kuchniach) i wszyscy zyja.
    JaC

    -----