  • Data: 2012-10-13 19:00:17
    Temat: Re: zawiadomienie o pop. przestępstwa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:507960f6$0$1211$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przed 28laty, - jakie to ma znaczenie?
    > Zaświadczenie RP-7 podające całkowicie fałszywe dane wystawili w zeszłym
    > miesiącu, a więc ewent. przestępstwo z art. 271 żadną miarą nie podlega
    > przedawnieniu.

    Przestępstwo poświadczenia nieprawdy jest przestępstwem umyślnym, a zatem
    koniecznym było udowodnienie (wiem, to sprawa prokuratora), że wystawiajacy
    wiedział o tym, że wpisuje fałszywe dane, albo conajmniej się na to godził,
    ze mogą być fałszywe. Natomiast nieprzechowywanie danych, czy wystawianie
    dokumentów z danymi z sufitu - moim zdaniem - może wyczerpywać znamiona
    przestępstwa określonego w art. 218 kk i to chyba lepsza kwalifikacja.