  • Data: 2008-06-20 16:05:46
    Temat: Re: zatarcie kary
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:g3gimh$2dtp$1@opal.icpnet.pl Any User <u...@a...pl>
    pisze:

    > Tak (niestety), ale formalnie to nie jest stan cywilny.
    Czemu niestety? Jakie prawo ma byle kto wiedzieć jaka jest formalna
    przyczyna pozostawania w stanie wolnym?

    > Pracodawca płaci pracownikowi, więc to normalne, że zależy mu, aby mieć
    > pracownika jak najlepszej jakości.
    To, że mu zależy daje mu prawo do zapytania o wykształcenie, umiejętności,
    wiedzę i przebieg dotychczasowego zatrudnienia.

    > Oczywiście - patrz wyżej. A czy widzisz jakieś przeciwwskazania?
    Oczywiście. Gówno pracodawcy do hemoroidów pracownika.
    Idąc tym torem pracodawca powinien przedstawić pracownikowi wyniki ostatnich
    swoich badań (nie starszych niż 5 lat), bo może jest chory i firma niedługo
    padnie i zatrudnianie się w niej to strata czasu i możliwości.

    > Poza tym, dlaczego niby pracodawca miałby brać na siebie ryzyko
    > zatrudniania pracownika, który najpierw sobie zaliczy X drogich szkoleń, a
    > później sobie umrze? To pracownik jest chory, więc to jego problem.
    A dlaczego pracownik miałby ryzykować i wiązać się w niewiedzy z pracodawcą,
    który niebawem sobie umrze i on będzie musiał znowu szukać następnego, a
    może w międzyczasie stracić lepszą okazję niż zatrudniając się u schyłkowca.
    Tu dodam, że pracodawca powinien w takim razie przedstawić potencjalnym
    pracownikom dokumenty poświadczające sytuację finansową firmy, aby w razie
    czego nie marnować czasu na badziew.
    Podobnie dzieje się przecież na giełdzie, gdzie jest obowiązek informowania
    akcjonariuszy..

    > Konkretnie proszę.
    Konkretnie - wszystko.

    > Może podaj "zdrowy" (wg Ciebie) model
    Nasz polski obecnie jest w miarę zdrowy, choć niedoskonały.

    >, wraz z uzasadnieniem, dlaczego akurat on jest wg Ciebie zdrowy.
    Nie chce mi się pisać pracy habilitacyjnej.
    Masz uzasadnienie w prawie pracy, ustawach okolicznych, wreszcie -
    konstytucji.

    --
    Jotte