    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zastrzec zdjecie?
    Date: Sun, 20 May 2007 07:07:56 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 19.05.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:o694i4-902.ln1@ziutka.router...
    > Nie zgodzę się z Tobą. W wypadku gazetki szkolnej i zdjęcia wykonanego
    > przez ucznia tej szkoły z łatwością ktoś może przyjąć, że autorskie prawa
    > majątkowe należą do szkoły.

    Ale co to ma za znaczenie przy dochodzeniu roszczeń?
    Ustawa w żaden sposób nie różnicuje przypadku gdy ktoś nieświadomie
    naruszył prawo autorskie od świadomego naruszenia, dlatego nie ma
    najmniejszego znaczenia co kto sobie pomyślał w kwestii właśności
    autorskich praw majątkowych. Autor zdjęcia będzie miał roszczenie o to i o
    tamto, w stosunku do osoby/instytucji która naruszyła jego prawa bez
    względu na przekonania tej osoby co do właściciela praw majatkowych.

    --
    Marcin