    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zarzad wlasnoscia wspolna
    Date: Thu, 29 May 2003 11:06:13 +0800

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Jak nie wiadomo o co chodzi... ;)
    > Ale BTW - gadać nie musi, grunt że podpisuje :)

    Sprecyzuję - unika kontaktów :)

    > Znaczy *nie mogliście* przejąć zarządu we własne ręce ? -:O !

    A do tego nie jest potrzebna w takiej sytuacji zgoda wszystkich
    właścicieli?

    > Czy:
    > [...]
    >
    > ....tylko nie chcecie ?

    Tzn? Teoretycznie możemy sami (jako wspólnota) pozawierać odpowiednie
    umowy z dostawcami mediów, wywózcami śmieci, płacić podatki etc, ale
    uważamy że lepiej aby zrobiła to za nas zewnętrzna firma. Czy czegoś nie
    zrozumiałem? :)

    > ...i może się skutecznie sprzeciwić.
    > Prawdę mówiąc jakieś uporwnienia współwłaściciel ma (i nic w tym
    > dziwnego), a że w ustawie zapisano że ma być "jednogłośnie"...

    Jednogłośnie w przypadku zarządu wykraczającego ponad zarząd zwykły. Z tym
    że w przypadku wspólnot małych w sumie mętlik jest jakby jeszce większy
    przez to odesłanie na samym początku do KC.

    > "Zarządcą" może być rzeczona "firma administrująca". Powierzacie
    > mu zarząd zwykły i tyle. Ów "ktoś ze wspólnoty" ma *pracować*
    > "u administratora" ? (wątpię czy o to chodziło :))

    Chodziło o to, żeby do podjęcia decyzji nawet w ramach zarządu zwykłego
    wymagana była zgoda przedstawiciela wspólnoty. Ale tak się zastanawiam czy
    to możliwe. Czy czasami nie byłaby to zmiana formy zarządu.

    > Jeśli chodzi o prawo kontroli - to każdy ze współwłaścicieli je
    > ma, jak na mój gust :)

    Na mój również :)

    --
    Marcin