  • Data: 2004-02-11 20:16:18
    Temat: Re: zamieszkiwanie bez meldunku
    Od: "Janusz Polanowski" <p...@z...sk> szukaj wiadomości tego autora

    Agnieszka wrote:
    > Mam taki problem: Jestem z mężem w trakcie rozwodu. Wyprowdziłam sie
    > do rodziców rok temu. On mieszka w moim mieszkaniu ( własnościowe-
    > spółdzielcze).Pół roku tem sprowadziła sie do tego mieszkania jego
    > kochanka. Wsyłałam do męża prośby o to żeby to mieszkanie opuściła
    > ale nic nie pomogło. Nie jest tam zameldowana a ja nie rzycze sobie
    > żeby tam mieszkała. Mieszkam za daleko żeby sprawdzać co chwile czy
    > ona tam jest. Jakie dowody musiałabym przedstawić gdybym chciała
    > założyć jej sprawe o eksmisje?
    > dzieki za pomoc

    Szanowna Pani!
    Sądzę, że wystarczy wykazać:
    1) swój tytuł prawny do mieszkania;
    2) zamieszkiwanie tam obcej osoby, która nie płaci czynszu, opłat itp. itd..
    A może zrobić tak:
    Wziąć klucze lub inaczej otworzyć swoje (wyłącznie Pani, a nie
    współwłasność z mężem!) mieszkanie, wyrzucić poza jego obręb śmieci, czyli
    to, co w niechciany pani sposób znalazło się w mieszkaniu. Zmienić zamki.
    Siąść z rodziną w tym mieszkaniu. A jak się ktoś będzie próbował włamać, to
    wezwać Policję i złożyć oskarżenie o włamania i naruszenie miru domowego.
    Zawsze może Pani wrócić do sojego mieszkania, mieszkać w nim i nie życzyć
    sobie naruszania miru domowego przez inne osob. ???
    Oczywiście można też złożyć doniesienie, że ktoś mieszka bez
    zameldowania, ale chyba nie chodzi Pani ani o meldowanie tamtej pani, ani o
    dawanie jej do ręki "miecza" w postaci Pani własnych oświadczeń, że ona tam
    mieszka - niech sama to wykazuje.
    Z poważaniem,
    Janusz Polanowski