  • Data: 2011-01-09 21:39:07
    Temat: Re: zakup mieszkania od rodziców
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 1/9/2011 3:09 PM, misiek wrote:
    > Chcielibyśmy z bratem odkupić mieszkanie własnościowe od rodziców.
    > Czy w przypadku takiej transakcji jest możliwe odkupienie mieszkania
    > po cenie niższej (np. 60.000PLN) niż wartość rynkowa (około
    > 180.000PLN) tak aby urząd skarbowy nie przyczepił się do tej
    > transakcji.

    urząd skarbowy sie nie przyczepi tak długo jak długo podatek PCC
    zapłacicie od wartosci rynkowej.

    Oczywiscie rykosztem moze przyczepic sie was skąd mieliści kasę na
    kupno, wiec dobrze jest miec udokumentowane pochodzenie pieniedzy.

    > Czy fakt że rodzice sprzedają mieszkanie dzieciom, a oprócz tego będą
    > posiadali wpis w akcie notarialnym o dożywotnim użytkowaniu skutecznie
    > obniży cenę dla US.

    na pewno jest to fakt obniżający cenę mieszkania, ale nie o 2/3.

    > Akt darowizny nie do końca będzie skuteczny z powodu wliczanie
    > darowizny w masę spadkową przez okres 10 lat (tak przynajmniej
    > zostałem poinformowany)

    to zle zostałeś poinformowany i to conajmniej trzy razy.

    1. Akt darowizny bedzie skuteczny, mieszkanie bedzie wasze tu po
    podpisaniu aktu notarialnego i ewenutalnego wpisania do ksiag jak sa
    założone.

    2. do masy spadkowej nie wlicza sie mieszkania a jego wartosc. Wiec
    ewentualnie jak macie jeszcze siostre to bedzie miała prawo upomniec sie
    o zachowek również od wartosci mieszkania, ale w zadnym wypadku nie
    bedzie miala prawa upomniec sie o mieszkanie

    3. nie ma limitu 10 lat dla was. siostra zawsze bedzie sie mogla
    upomniec o zachowek chocby to mieszkanie bylo darowane 20 lat temu.
    Nie jestem pewien co sie stanie przy sprzedazy po zanizonej cenie tak
    jak w tym przypadku. Podejrzewam, ze pewnie tez o cos moglaby sie upomniec.

    Jeszcze jedno.
    jak juz mieszkanie bedzie wasze to podyskutujcie (ale z fachowcem a nie
    z facetem, który wam wspomnial o 10 latach) na temat kto powinien płacić
    opłaty za mieszkanie. czy wy czy rodzice.
    Zeby nie było, że rodzice płacą za was, albo wy za rodziców i komuś z
    was US dobrał się do tyłka, za niewykazany dochód na PIT w postaci
    "zysku z braku koniecznosci opłacania czynszu".