  • Data: 2011-01-13 11:09:58
    Temat: Re: zakup mieszkania od rodziców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Jan 2011, witek wrote:

> [...]

    Misiek, a co chcesz osišgnšć?
    Bo jak "obniżenie ceny", to tędy droga nie wiedzie, bo:

    > tylko przypadkiem tak nie powiedzcie w urzedzie skarbowym przy okazji, bo wam
    > dowalą.

    co z tego, że z okazji "obcišżenia" wyjdzie niższy PCC, skoro samo "obcišżenie"
    jest œwiadczeniem od którego *również* będzie należał się podatek?

    Natomiast w sprawie pozapodatkowej, to co innego, i tu mam uwagę:
    A jakby tak dopisali jeszcze "wyżywienie i opiekę", to mogłoby być
    bardzo ciekawie: w razie awantury wyciągają zza pazuchy art.65 KC i mówią
    że treść to art.908, czyli dożywocie ;)
    (ale oczywiœcie PCC zapłacony od "rynkowej")

    > bo to wowczas jest ewidetne swiadczenie cos za cos i do
    > opodatkowania.

    Dlatego IMVHO prościej by było wprost zaaplikować umowę nazwaną j.w.
    (w rozumieniu "umowy nazwanej" jako posiadającej własną definicję prawną)
    Mam na myœli fakt, że "misiek" poruszył *dwie* sprawy - podatek to jedno,
    a wyłšczenie z dziedziczenia to drugie.

    > Radziłbym jednak poradę o fachowca.
    > po za tym nawet jak policzysz czynsz razy ilosc ewentualnych lat, to i tak
    > ci nie wyjdzie 120 tys, chocbys na głowie stanął.
    > Za duża różnica.

    Nadto, jak piszesz, trzeba by się zastanowić jakiego podatku i ile by
    trzeba zapłacić od "obcišżenia".

    pzdr, Gotfryd