  • Data: 2011-01-10 10:12:47
    Temat: Re: zakup mieszkania od rodziców
    Od: Maruda <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-09 22:09, misiek pisze:
    > Chcielibyśmy z bratem odkupić mieszkanie własnościowe od rodziców.
    > Czy w przypadku takiej transakcji jest możliwe odkupienie mieszkania
    > po cenie niższej (np. 60.000PLN) niż wartość rynkowa (około
    > 180.000PLN) tak aby urząd skarbowy nie przyczepił się do tej
    > transakcji.
    > Czy fakt że rodzice sprzedają mieszkanie dzieciom, a oprócz tego będą
    > posiadali wpis w akcie notarialnym o dożywotnim użytkowaniu skutecznie
    > obniży cenę dla US.
    > Akt darowizny nie do końca będzie skuteczny z powodu wliczanie
> [...]

    Dzieci nie płacą podatku oSiD, więc US nie będzie się darowizną
    interesował w ogóle.
    To ostatnie - niestety prawda. Jeśli jest więcej potencjalnych
    dziedziczących, to sprzedaż powinna być lepsza.
    Przy darowiźnie notariusz (qjm) wyciągnie łapę po swoją prowizję liczoną
    od wartości rynkowej.
    Może więc sprzedaż za 1zł nie jest głupim rozwiązaniem. Nikt nikomu nie
    broni sprzedać/kupić poniżej ceny rynkowej.
    Jednak nie mam doświadczenia w obrocie nieruchomościami. Sam jestem
    ciekaw czy i jak to się uda.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.