    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zakaz ruchu
    Date: Thu, 18 Nov 2004 21:03:18 +0100

    news:slrncpp6fi.udo.joshua@tau.ceti.pl...

    > Jakoś nigdy nie widziałem tej drugiej wersji napisu...

    Bywają. Akurat zwracam uwagę. Najrozsądniej jest oczywiście wprowadzić
    zezwolenia.

    > Mogą mieszkać na tym osiedlu i równocześnie być zameldowani gdzie indziej
    :>

    Z punktu widzenia prawa stanowi to wykroczenie, bo masz sie tam zameldować,
    gdzie mieszkasz. Wiem, ze to w zasadzie martwy przepis i chyba jedynie
    przypominamy sobie o tym, jak kogoś chcą wyrzucić, ale takie jest prawo.

    > A generalnie to myślę że takie znaki nie bardzo mają zastosowanie - co
    jeśli
    > mieszkańca przywiezie kolega z pracy i pójdą oglądać mecz? :) A skoro już
    do
    > końca się czepiać: w "dotyczy tylko mieszkańców" nie widzę nazwy osiedla
    ani
    > numeru bloku... :)

    Bywaj. "Wjazd tylko dla mieszkańców Grodzka 17". Co do zasady, to faktycznie
    jest bez większego sensu. Albo decydujemy sie na zezwolenia, albo nie
    wypisujmy glupot. Wszak zezwolenia neikonieczniem muszą mieć postać jakiś
    tam potwornych dokumentów. to równie dobrze moze być pismo albo lista
    zawierająca numery rejestracyjne. Albo załóżmy każdy mieszkaniec dostaje
    jedno zezwolenie "na okaziciela" i należy je wykładać za szybę. Moze
    pożyczyć koledze, który przyjechał na brydża.

    > Krótko mówiąc: jeśli ktoś chce mieć prywatny parking - niech zrobi bramę,
    > szlaban, postawi ciecia, whatever... Ale myślę że policja/straż miejska na
    > słowa "bo tu zaparkował taki jeden a on tu raczej nie mieszka" nie
    zareaguje
    > inaczej niż śmiechem.

    Święte słowa. Z tym, ze nie masz racji z tym śmiechem. Zdarzają się mandaty
    i wnioski o ukaranie.