  • Data: 2004-11-19 20:31:50
    Temat: Re: zakaz ruchu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Nov 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "szerszen" <s...@t...pl> napisał
    >+ > a mam takie pytanie do prawnikow
    >+ > czy w takim wypadku, kiedy teren jest oznakowany w ten sposob,
    >+ > spoldzielnia
    >+ > mogla by dopisac ze samochody bezprawnie parkujace, beda

    1.
    >+ > blokowane albo

    2.
    >+ > odcholowywane, i robic to, czyli kupic kilka blokad i je zakladac

    >+ Dopisać, to by sobie mogła. Ale zrealizować tego już nie. Jeśli prawo
    >+ odholowania pojazdu

    Zgoda. Ale to jest .2
    Pozostaje .1

    Na .podatki męczyłem się strasznie z grupowiczem (dyskusja do wglądu :))
    o to co postawiono na .prawo jako pewnik przy przyjęciu p. widzenia
    prezydenta miasta bodajże Łodzi: iż parkowanie jest najmem (terenu),
    a przynajmniej parkowanie *odpłatne*.
    O ile dość skutecznie podważył mi owo domniemanie dla *drogi publicznej*,
    to dla terenu nie będącego drogą takie stanowisko chyba da się utrzymać.
    No to Spółdzielnia powinna ustanowić zaporową stawkę za parkowanie
    płatną z góry :) (bo przy *darmowym* parkowaniu nie ma jak ugryźć :))
    nazywaną "czynszem" i... pytam czy .1 ma zastosowanie ? :)

    >+ Jeśli prawo wywieść z prawa
    >+ cywilnego, to podmiotem uprawnionym będzie Komornik. Spółdzielnia sama
    >+ zrobić tego nie może.

    Wywieść nie może, nie wątpię.
    Mam na myśli przytoczony wtedy art. 670 K.C. :)

    pozdrowienia, Gotfryd