  • Data: 2004-11-18 19:07:20
    Temat: Re: zakaz ruchu
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:slrncpp6fi.udo.joshua@tau.ceti.pl...
> [...]
    [...]
    > Krótko mówiąc: jeśli ktoś chce mieć prywatny parking - niech zrobi bramę,
    > szlaban, postawi ciecia, whatever... Ale myślę że policja/straż miejska na
    > słowa "bo tu zaparkował taki jeden a on tu raczej nie mieszka" nie
    zareaguje
    > inaczej niż śmiechem.
    Mamy ten sam problem. I tu ciekawe spostrzeżenie. Spółdzielnia wystawiła
    (oprócz znaku) dodatkową tablicę o treści: teren prywatny - wjazd tylko dla
    posiadaczy zezwoleń. I co? I nic. Obcy (z okolicznych domów) wjeżdżają jak
    na teren "państwowy", parkują także w nocy (bo teren dobrze oświetlony), a
    na zwróconą uwagę, że to teren prywatny reagują agresją. A przecież na
    podwórko czyjegoś prywatnego domu z reguły nikt obcy nie wjeżdża, aby
    parkować. I tu jest właśnie ciekawa sytuacja socjologiczna: własność
    prywatna zbiorowa jest traktowana przez społeczeństwo nadal, jak za komuny,
    za własność niczyją! I znów pozostaje jedynie grodzenie, bramy, szlabany,
    strażnicy. A na zachodzie wystarcza,nawet na pustkowiu, tabliczka "teren
    prywatny" i nikt tej wyznaczonej wirtualnie linii nie śmie przekroczyć.
    Musimy zacząć więc strzelbą zaznaczać swoją własność? W XXI wieku?
    WSm