    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaginiecie
    Date: Mon, 21 Aug 2023 20:05:44 +0200

    W dniu 21.08.2023 o 17:22, J.F pisze:
    > Tylko tak mnie zastanawia:
    > -kiedy on na ten spacer wyszedł? Wschód słonca "cywilny" ok 5-tej.
    > Inne media pisały, ze rodzina szukała pare godzin ... pismaki
    > znowu cos pomyliły, czy wyszedl wieczorem a rodzina sie rano
    > zainteresowała?

    Ja mam królika, a on na spacery nie chodzi. Ale mam kilku znajomych z
    psami. Poranny spacer jest przed wyjściem do pracy, szkoły itd. Skoro
    terenu nie znał, to pewnie tam nie mieszkał. Skoro wpadł do rowu, to
    pewnie było ciemno. 15to latek nad ranem z psem zalany "w trupa" raczej
    mało prawdopodobny. Stawiam na późny raczej nocny spacer.

    > -pies policyjny tak długo szukał, czy tak długo go sprowadzano?

    Tak długo, tzn. konkretnie jak? O 6:00 wpłynęło zawiadomienie. Kiedy
    zaginął? Zakładam, ze pomiędzy zmrokiem a świtem z przyczyn opisanych
    uprzednio. Stawiam na to, ze poszedł na wieczorny spacer. Do chwili
    znalezienia nikt nie wiedział, kiedy zaginął.

    Przede wszystkim do poszukiwań używa się innego psa, niż do
    patrolowania. Po prostu jest inaczej szkolony. Są psy
    patrolowo-tropiące, ale to nie są ani psy tropiące, ani patrolowe w
    praktyce. Jak idziemy na ślad po kilku godzinach, to musi być inny pies.
    Ten musiał przyjechać. Najczęściej takie psy są w większych jednostkach
    policji i wozi się je po całym województwie wg grafiku. Przykładowo dziś
    dyżur ma Nowy Sącz, jutro Tarnów, a pojutrze Kraków. Skąd tam akurat
    ściągali?

    W ogóle, to do poszukiwać psy ma Straż Pożarna, GOPR, WOPR itp. Te psy
    są szkolone n a wyszukiwanie człowieka, a nie chodzenie po jego śladzie.
    Pies policyjny dobry może pójść za śladem kilka godzin po przejściu
    tropionej osoby. Psy poszukiwawcze znajdą nawet po kilku tygodniach.

    > -a co się stało z psem chłopca?

    Może uciekł i chłopak go goniąc właśnie w nieznanym terenie wpadł w
    bagno. Może piesek wrócił i zaalarmował rodzinę. Miejmy nadzieję, że się
    nie utopił.

    --
    (~) Robert Tomasik