    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaatakował mnie pies
    Date: Mon, 7 Feb 2005 21:57:36 +0100

    Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
    wiadomości news:42077601$1@news.home.net.pl...

    > Jeśli zdrowym rozsądkiem nazywasz obronę psów rzucających się z odległości
    > *kilkunastu metrów* na *spokojnie spacerujących* ludzi, to naprawdę
    > gratuluję
    > tego "zdrowego" rozsądku :-/

    A sądziłam, ze zanim sie wyda wyrok nalezy wysluchac obu stron. Jesli
    rzeczywiscie masz/miales psa to powinienes wiedziec, ze takowe nie rzucaja
    sie z nienacka na idących kilka metrów dalej ludzi. Gdyby jeszcze
    przechodzil kolo niego to uznałabym to za możliwe [sama jak pisalam
    doswiadczylam niechęci psa do okreslonego typu ludzi], ale pies cwalujacy
    kilkanascie metrów, aby bez dania racji zaatakowac kogoś brzmi mało
    prawdopodobnie - zwłaszcza po zmroku, gdy psy gorzej widzą. Psioczenie na
    jakąkolwiek rase jest tez nie na miejscu bo sam poszkodowany nie byl pewien
    rasy psa - sama mam rottweilera ale nie odróznie pit bulla od stafforda czy
    amstaffa - nie znam tych ras psów po prostu.

    Natomiast udzielanie komus genialnych rad typu ze powinien byl złamac psu
    kark na miejscu jest praktycznie wykierowaniem pacjenta prosto na cmentarz.
    Gdyby pies byl taki agresywny jak go opisano to wchodzenie z nim w otwarty
    konflikt wymagaloby albo braku 5 i kilku następnych klepek, albo lodowatej
    krwi i opanowania - co sądząc z postu inicjującego wątek tez raczej bylo
    niemozliwe. Treser mojego rota nie wykluczal mozliwosci wygranej czlowieka z
    rottweilerem w bezposrednim starciu - in plus zaliczyl wage doroslego
    człowieka i chwytne dlonie, in minus - strach paralizujący chęć walki i
    właczajacy odruchy obronne.

    Więcej rozsądku, mniej tandentych filmów:-))

    HaNkA