  • Data: 2006-02-14 23:40:44
    Temat: Re: wysyłanie pism za potwierdzeniem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Jak długo jest przechowywany ślad? Zdaje mi się, że obowiązek
    > przechowywania danych dotyczy tylko kto, do kogo, kiedy, IP, itp. Nie
    > dotyczy treści.

    Obowiązku zasadniczo to nawet nie ma. Oprogramowanie serwerowe domyślnie
    jednak takie podstawowe dzienniki tworzy (choćby dla cełow
    diagnostycznych) i odbiorca nie będzie mógł "rżnąć głupa", że nic do
    niego nie doszło.

    > No dobrze. Ściągnąłem maila, ale w tym momencie komputer mi się zawiesił
    > i straciłem pocztę:-)

    Marne tłumaczenie. Albo wyjątkowo badziewny komputer i oprogramowanie ;)

    > Łatwiej nie przyznać się do otrzymania listu w formie elektronicznej.
    > Teoretycznie powyższa sytuacja jest możliwa.

    Tak na marginesie - na listy elektroniczne to zdryfowało później.
    Pierwotnie wspomniałem o samym PGP - a przecież np. sumę kontrolną
    (weryfikującą treść oraz nadawcę) można nadrukować na kopercie oraz
    dopisać do jakiejś nowej rubryki w potwierdzeniu nadania.

    Zresztą kwestie rozwiązań technicznych są do dopracowania - może np.
    system na poczcie dostaje treść, adres a potem sam to drukuje, generuje
    kody kontrolne, umieszcza w kopercie i wysyła dalej jak normalny polecony.