  • Data: 2005-08-08 21:16:21
    Temat: Re: wystawianie niepłacacego lokatora za drzwi
    Od: "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:dd7dh3$rqr$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał
    > wiadomości news:dd7134$3q8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ludzi,
    > 344
    > stan
    > jakos
    > tak,
    >
    > .Twoja wypowiedź jednak omija moją wątpliwość i sprowadza się do
    > stwierdzenia, nie, bo nie;)
    > Zachęcam do uzasadnienia tych Twoich kategorycznych twierdzeń.

    > Czy nie zauważyłeś, że ja jednak ZNAM zgodne z prawem postepowanie, a mam
> [...]
    Z wielką przyjemnością nawiążę z tobą dyskusję gdyż jak zuważyłem nie są
    obce ci zagadnienia prawne .
    Otóż jak wcześnikej stwierdziłem, że .....'przytaczcane art
    nie mają.............ponieważ dotyczą odmennych niejako zdarzeń prawnych i
    faktcznych

    Podstawą nie jedyną powyższej negacji jest art 336 Kc- -bowiem należy
    rozważyć czy ów dziki / a może nie -otym w dalszej części/ lokator spełnia
    dyspozycje zawarte w tymże art. Jeśli tak to może skorzystać z ochrony
    posesoryjnej. Moim zdaniem nie spełnia wymogów tegoż art. i nie może
    kozystać z z powyższej ochrony. posesoryjnej.
    Mógłby ale w nieco innym stanie faktycznym, gdyby włąściciel mieszkania
    nie podejmował żadnych czynności prawnych w stos. do tego lokatora prze
    pewien okres, czyli zaakceptował jego obecność w sposób dorozumiany
    Jest to niezmiernie istotne gdyż godząc sie na stan faktyczny pozwolił
    niejako na wejście w posiadanie owemu lokatorowi i wówczas byłoby w pełni
    uzasadnione korzystanie z ochrony posesoryjnej przez tegoż lokatora. Tak
    nie jest, gdyż jak wiemy jest wyrok eksmisyjny , a więc czynności prawne
    p-ko lokatorowi właściciel podjął wcześniej
    Nadto , posiadanie nie jest w żadnym wypadku prawem podmiotowym a jedynie
    określonym stanem faktycznym
    Gdyby nawet ow lokator wystąpił do sądu o ochronę posiadania / oczywiście
    po zmuszeniu go do opuszczenia lokalu/ to itak by nic nie wskórał gdyż
    cytuję " W świetle art 344 & 1 zdanie drugie k.c. stan prawny może mieć
    wpływ na skuteczność roszczenia posesoryjnego tylko wtedy , gdy stan ten
    został stwierdzony w prawomocnym orzeczeniu sądu lub innego organu
    państwowego, w którego zakres kompetencji wchodzi ustalenie prawa własności
    lub innego prawa do przedmiotu procesu posesoryjnego"-Uchwała SN
    OSNG69/5/92.

    Stosownie do do dyspozycji art. 344 & 1 k.c. roszczenie posiadacza o
    przywrócenie stanu poprzedniego i o zaniechanie naruszeń zależne jest od
    zgodności posiadania ze stanem prawnym w takim wypadku, gdy po samowolnym
    nmaruszeniu posiadania sąd lub inny powołany do rozpopznania spraw tego
    rodzaju organ państwowy prawomocnym orzeczeniem stwierdził, że stan p o s
    i a d a n i a powsstały na skutek naruszenia jest zgodny ze stanem
    prawnym
    Generalnie , przedmiotowa sprawę zamyka wyrok eksmisyjny
    Orzecznictwo w tym temacie jest obszerne z literaturą -gorzej.
    Jest to dalece posunięty skrót telegraficzny , gdyż jest to temat rozległy
    i można go uzasadniać z innego punku widzenia -chociażby zasady wspłzycia
    społecznego itd.itd
    Poglądy na ten temat mogą się różnić bowiem jak wiemy ,
    w kręgu prawniczym były są i będa odmienne opinie i zdania na ten sam temat
    i każda będzie miała swoje uzasadnienie .

    Pozdrowienia KK