  • Data: 2005-08-09 23:18:14
    Temat: Re: wystawianie niepłacacego lokatora za drzwi
    Od: "PAweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kazimierz Kotowicz" <k...@p...tp.pl> napisał w
    wiadomości news:dd8i4j$p3l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    (...)

    > Podstawą nie jedyną powyższej negacji jest art 336 Kc- -bowiem należy
    > rozważyć czy ów dziki / a może nie -otym w dalszej części/ lokator spełnia
    > dyspozycje zawarte w tymże art. Jeśli tak to może skorzystać z ochrony
    > posesoryjnej. Moim zdaniem nie spełnia wymogów tegoż art. i nie może
    > kozystać z z powyższej ochrony. posesoryjnej.
    (..)

    Dziękuję za wyczerpujący i ciekawy wykład.
    O ile go dobrze zrozumiałem, to w opisywanej sytuacji (właściciel, mając juz
    wyrok eksmisyjny na swojego lokatora "wystawia" go sam za drzwi) to wówczas,
    w przypadku pozwu lokatora o przywrócenie stanu posiadania sąd, uznając
    zapewne za naganny, bo niezgodny z przepisami prawa, sposób działania
    właściciela oddali jednak roszczenie lokatora.
    Pomijam tu "drobne" szczegóły, jak np. ewentualny pozew lokatora o rzekoma
    kradzież przy okazji jego rzeczy, naruszenie jego nietykalności i podobne
    kwiatki, często w takich sytuacjach wypływające.
    Pozdr