  • Data: 2008-02-12 10:53:03
    Temat: Re: wypadek drogowy - prosba o rade
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:forre6$8qo$1@inews.gazeta.pl...
    > Rower: od 18 (faktury) sprzedaje rowery i mam rocznie 5, 10 rowerów do
    > remontu po wypadkach. wiesz ile spraw było rozsztrzygnietych pozytywnie
    > dla rowerzysty ( faktura do PZU) ? 3 najwyzej. Bo rowery są w tragicznym
    > stanie . Rower musi miec swiatła. NAwet w dzien musi. Skoro kobita miała
    > koszyk to juz jest problem ze swiatłem. JAk rower nie ma torpeda to ma
    > słabe hamulce....

    Jeśli uszkodzenia w rowerach były wynikiem zdarzenia, w którym rowerzysta
    był poszkodowanym i sprawca był znany to nie ma przeszkód, aby skutecznie
    dochodzić wypłaty odszkodowania. To, że PZU nieraz ma inne zdanie nie
    oznacza, że takie samo zdanie będzie miał sąd.

    > PRobue pomóc, bo sam dawno temu potrąciłem pijaka. Na moje szczescie
    > wezwałem pogotowie i policje, wyszło ze ma pare promili dali mi spokój.
    > Wezwano mnie w charaktrze swiatka na rozprawe w której pijak był oskarżony
    > o spowodowanie zagrożenia. Ja z litosci tak zeznawałem zeby facet nie
    > dostał mandatu wyroku itp. Udało sie. uscisnęlismy sobie dłonie i do domu.
    > Za 2 tygodnie dostałęm wezwanie do zapłaty za szkody które ja mu
    > wyrzadziłem, JA Jemu! bo sąd uznał 3 tygodnie temu ze jest niewinny....

    Należało zeznawać prawdę, a nie "tak, żeby facet nie dostał mandatu wyroku".
    Ponadto nic nie stało przeszkodzie, aby wystąpić z roszczeniem do sprawcy o
    naprawienie szkody (naprawienie uszkodzeń samochodu).

    > niedaj sie w nic wkręcic, nic niepłac! Broń sie jak mozesz! wszystko na
    > piśmie!!!
    > Sprawa juz sie stała i nie unikniesz nieprzyjemności, ale głowa do góry,
    > najpierw dowiedz sie czy po wypadku mozna sie rozstac a potem zmienic
    > zeznania, a potem sprawdż rower w obecności policji. PRzejedż sie na nim,
    > sprawdz oswietelnie i hamulce.

    Co do całej sprawy, którą przedstawił Piotr_B - zapłaty zadośćuczynienia za
    doznaną krzywdę niematerialną i odszkodowania z tytułu uszkodzeń roweru nie
    oznacza, że nie jesteś winnym spowodowania uszkodzenia ciała u rowerzystki.
    Jeśli jesteś sprawcą zdarzenia i rowerzystka ma złamany palec (zapewne
    rozstrój zdrowia powyżej 7 dni) to praktycznie jest bardzo prawdopodobne, że
    sprawa się zakończy wyrokiem skazującym Cię w sprawie karnej. Co nie zmienia
    faktu, że w takim przypadku odszkodowanie i zadośćuczynienie powinno być
    wypłacone przez Twoje TU, w którym masz polisę OC pojazdu.
    Błędem było niewzywanie Policji i Pogotowia Ratunkowego - dobrze, że
    rowerzystka przedstawia faktyczną wersję zdarzenia i nie twierdzi, że np.
    uciekłeś z miejsca zdarzenia...
    A co do podnoszonej kwestii niesprawności roweru - osobą kompetentną do
    oceny stanu technicznego będzie biegły (o ile zostanie powołany przez sąd),
    a nie 'sprawca w obecności policji'. Moim skromnym zdaniem wątpliwe, żeby w
    przedmiotowej sprawie miało to większy wpływ.