  • Data: 2008-02-12 11:44:40
    Temat: Re: wypadek drogowy - prosba o rade
    Od: "Cezary Śpiewak-Dowbór" <c...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mikołaj Menke" <m...@m...one.pl> napisał w wiadomości
    news:fos07i$b1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Co za bełkot. Wg Ciebie sprawa jest dopiero wtedy, gdy rowerzysta jadący
    > 40 km/h rozłupie sobie czaszkę albo połamie kręgosłup? Ty w ogóle masz
    > jakieś blade pojęcie i jeździe na rowerze czy tak sobie teoretyzujesz?

    Połamanie kręgosłupa miałoby wpływ wyłącznie na wysokość kary (w sprawie
    karnej) i wysokość zadośćuczynienia/ew. renta z OC sprawcy (w sprawie
    cywilnej) - kwalifikacja prawna czynu jest taka sama (zakładając, że biegły
    uzna złamany palec za rozstrój pow. 7 dni - a tak zapewne się stanie).

    > Co do meritum sprawy - jest nauczka i niech inni się też nauczą na
    > cudzym błędzie. Nigdy nie robić nic na "gębę", załatwiać oficjalnie, na
    > papierze, ze świadkami. Trzeba było się z babą nie ugadywać, tylko
    > wezwać policję i sprawa byłaby skończona.

    W zasadzie skutek byłby taki sam - czy by wezwał czy by nie wezwał Policji.
    W końcu spodowował u niej poważne uszkodzenie ciała, więc nawet przyjęty
    mandat za spowodowanie kolizji (gdyby na miejscu policjant mu zaproponował)
    nie wyłączałby w tej sprawie odpowiedzialności karnej sprawcy.
    Niewzywaniem Policji sam pogorszył swoją sytuację - dał pokrzywdzonej pole
    do składania fałszywych zeznań (że został swoje dane i uciekł z miejsca
    zdarzenia, było czuć od niego zapach alkoholu itp.)...
    Moja rada - niech zezna tak, jak faktycznie było, przekaże poszkodowanej
    dane dot. polisy OC swojego pojazdu i wskaże, że to właściwa droga
    dochodzenia roszczeń i czeka co prokurator i sąd postanowi (w między czasie
    może jeszcze poprosić o łagodny wymiar kary, ew. dogadać się z prokuratorem
    co do dobrowolnego poddania się karze).