  • Data: 2003-05-12 21:05:44
    Temat: Re: wynajem mieszkania i praowadzenie działalności.
    Od: Wiewióra <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jerzy Hołda" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b9o6v7$n49$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy napisze mi ktos po kolei (bez gdybań) to o co pytałem we
    wcześniejszych
    > postach? Czyli Co właściciel mieszkania powinien zrobić żeby zrognie z
    > prawem wynająć mi 4m na prowadzenie działalności?

    - podpisać 2 umowy najmu - jedną na mieszkanie a drugą na lokal użytkowy
    - zgłosić w UM zmianę do podatku od nieruchomości
    - jeśli jest VAT-owcem to od lokalu użytkowego odprowadzać 22%VAT a
    mieszkanie jest zwolnione
    - jeszcze pewnie kilka rzeczy, o których nie pamiętam a zależą od tego, w
    jakiej formie jest właściciel opodatkowany i kto to jest ten właściciel...

    Żeby mieć siedzibę firmy w mieszkaniu nie trzeba robić nic. Natomiast żeby w
    mieszkaniu wykonywać DG to trzeba dokonać dużo zmian.
    A tak na marginesie to jakiś mało oblatany ten Twój administrator ;-)))

    Pozdrawiam
    Wiewióra