    From: Mecenas <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wynajem mieszkań - prosze o pomoc!
    Date: Tue, 03 Apr 2007 21:54:57 +0200

    m...@w...pl napisał(a):
    > Witam. Potrzebuję pomocy. W zeszłym roku wynajmowałam mieszkanie.
    > Umowa została podpisana na rok i wygasła 31 grudnia. Przez cały okres
    > wynajmowania było wszystko w porządku ale w ostatnim miesiącu
    > podwinęła mi się noga. Nagle z gazowni i elektrowni przyszły ogromne
    > rachunki . Jednego miesiąca przyszły zaległe rachunki oraz następne
    > tzn., Przyszło kilka rachunków na raz. Z tego zrobiła się niemała
    > sumka. Dodatkowo jeszcze telefon i internet. Właścicielka zapytała
    > mnie czy będziemy przedłużać umowę na następny rok więc odpowiedziałam
> [...]
    Z opisu to kiepsko wygląda ponieważ wszelkie uzgodnienia powinny być na
    piśmie. Co do egzekucji komorniczej to sprawa właściciela mieszkania a
    nie Twoja.
    W umowie co jest zapisane odnośnie kaucji?
    Możesz właścicielkę oskarżyć o zniszczenie Twojego mienia, a nawet o
    kradzież jeżeli coś uległo z Twojego mienia uszkodzeniu lub zginęło.
    Powinna to zrobić przy pomocy osób trzecich i sporządzić protokół.
    Właścicielka ma również tzw. prawo zatrzymania Twoich rzeczy do czasu
    uregulowania należności.

    I to tyle bo nie znam więcej szczegółów sprawy.

    Pozdrawiam
    Michał