    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wymiana dowodu, a nieodebranie w terminie
    Date: Tue, 31 Jul 2007 14:41:55 -0500

    "chester" <c...@p...gazeta.pl> wrote in message
    news:f8o29b$hba$1@inews.gazeta.pl...

    > Och, spodziewałem się grzywny, ale ograniczenie wolności to mnie
    > zadziwiło. o_O
    > BTW: ograniczenie wolności to nie jej pozbawienie więc chyba jednak
    > pójście 'siedzieć' w znaczeniu aresztu śledczego/więzienia odpada, ale
    > może znowu się mylę :-)

    Przepis rodem z komuny, co nie znaczy że nie można go użyć.

    Art. 20.

    § 1. Kara ograniczenia wolności trwa 1 miesiąc.

    § 2. W czasie odbywania kary ograniczenia wolności ukarany:

    1) nie może bez zgody sądu zmieniać miejsca stałego pobytu,

    2) jest obowiązany do wykonywania pracy wskazanej przez sąd,

    3) ma obowiązek udzielania wyjaśnień dotyczących przebiegu odbywania

    kary.

    Art. 21.

    § 1. Obowiązek określony w art. 20 § 2 pkt 2 polega na wykonywaniu
    nieodpłatnej

    kontrolowanej pracy na cele społeczne w odpowiednim zakładzie pracy,
    placówce

    służby zdrowia, opieki społecznej, organizacji lub instytucji niosącej

    pomoc charytatywną lub na rzecz społeczności lokalnej w wymiarze od 20 do

    40 godzin.

    § 2. W stosunku do osoby zatrudnionej organ orzekający, zamiast obowiązku

    określonego w § 1, może orzec potrącenie od 10 do 25% wynagrodzenia za

    pracę na rzecz Skarbu Państwa albo na cel społeczny wskazany przez organ

    orzekający; w okresie odbywania kary ukarany nie może rozwiązać bez zgody

    sądu stosunku pracy.

    § 3. Miejsce, czas, rodzaj lub sposób wykonywania obowiązku pracy, o którym

    mowa w § 1, określa sąd po wysłuchaniu ukaranego.

    Art. 23.

    Jeżeli ukarany uchyla się od wykonywania kary ograniczenia wolności, ulega
    ona

    zamianie na zastępczą karę grzywny, przy czym miesiąc ograniczenia wolności

    przyjmuje się za równoważny grzywnie od 75 do 2 250 złotych, a jeżeli
    okoliczności

    wskazują na to, że egzekucja grzywny nie będzie skuteczna - na zastępczą
    karę

    aresztu, przy czym miesiąc ograniczenia wolności odpowiada 15 dniom aresztu.

    > Byłem do końca czerwca i mam zamiar zameldować się ponownie, tylko czasu
    > brak :-) Załóżmy, że jestem :-) No to od razu przy meldunku załatwię sobie
    > i dowód. Po co chodzić 4 razy jak można trzy i to na miejscu :-)

    Art 12
    2. Osoba, która przedłuża pobyt czasowy w tej samej miejscowości ponad
    zgłoszony

    czas jego trwania, zmienia adres albo zmienia pobyt czasowy na stały, jest

    obowiązana dokonać odpowiedniego zameldowania w ciągu następnej doby.

    Art. 24.

    § 1. Grzywnę wymierza się w wysokości od 20 do 5 000 złotych, chyba że
    ustawa

    stanowi inaczej.

    No to uważaj z tym brakiem czasu bo może wyść kosztownie.