  • Data: 2005-09-27 22:23:03
    Temat: Re: wymeldowanie - sprawa w sądzie wojewódzkim
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Płaskowicki wrote:

    > Brak znamion. Do przywłaszczenia posiadacz musi przywłaszczyć, tj.
    > rozporządzać rzeczą jak własną. Jeśli powie: "jego rzeczy mam schowane w
    > pokoju w paczkach, nie ruszam ich ale ich nie oddam, bo mi się nie
    > podoba jego twarz" to nie jest to przywłaszczenie.

    Twój samochód mam schowany w garażu, nie ruszam go ale go nie oddam, bo mi
    się nie podoba Twoja twarz. Twoja twarz może mi się bardziej spodoba jeśli
    wykonasz na moją rzecz dobrowolną darowiznę w kwocie 2000PLN.

    Zatrzymanie rzeczy oraz odmowa ich wydania świadczy o zamiarze włączenia ich
    do swojego majątku. Do rozporządzania rzeczą jak własną nie jest konieczne
    osiąganie z jej posiadania korzyści (czy też w ogóle korzystanie z niej).

    > Nie ma już eksmisji na bruk. Co masz na myśli?

    No właśnie. Czy dziadek wyrzucając (kolokwialnie mówiąc) wnuczka nie
    powinien mu zapewnić lokalu zastępczego? Pytam, bo nie jestem pewien czy to
    nie dotyczy np. tylko najmu odpłatnego.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>