  • Data: 2005-09-29 21:42:33
    Temat: Re: wymeldowanie - sprawa w sądzie wojewódzkim
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28/09/2005 21:07, finger wrote :

> [...]
    > lokalu należy rozumieć nie tylko fizyczne nie przebywanie w lokalu, ale zamiar
    > jego opuszczenia i skoncentrowania swoich spraw życiowych w innym miejscu".
    > Wystarczy więc, że dziadek powie, że wcale nie chce koncentrować swoich spraw
    > życiowych w domu żony, odległym od jego mieszkania o ok. 50 km, choć faktycznie
    > oboje sędzają tam oboje większość czasu.
    >
    > jeśli zaś chodzi o zamiar mieszkania w danym lokalu - rzecz jasna nie wystarczy
    > w lokalu jedynie chcieć zamieszkać, ale trzeba tę cheć zamieszkania "określić
    > na podstawie obiektywnych, możliwych do stwierdzenia okoliczności"

    Zgoda. Co prawda można próbować udowodnić innymi metodami, że dziadek
    koncentruje swoje sprawy życiowe w domu żony, ale może być to trochę
    utrudnione.

    > tak jest - sprawa "w kwestii pozbawienia możliwosci zamieszkania" została
    > przekazana do sądu rejonowego i dlatego wojewoda zawiesił postępowanie, jednak
    > dziadek złożył zażalenie od tej decyzji i teraz ma być sprawa w WSA. Wygląda na
    > to, że szybciej, niż średnio...

    Rozumiem, że jest już termin rozprawy WSA? Jeśli tak, to rzeczywiście
    szybko...

    > oczywiscie, ze nie ma, ale znacznie zmniejsza to rynkową atrakcyjność
    > mieszkania

    Hmm, właśnie podsunąłeś mi to pomysł kupowania takich mieszkań za
    bezcen, wymeldowywania niemieszkających a następnie sprzedawania ich za
    wyższą cenę ;-).