  • Data: 2005-09-28 19:07:39
    Temat: Re: wymeldowanie - sprawa w sądzie wojewódzkim
    Od: "finger" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro dziadek nie mieszka, to w ramach odwetu też wymeldować, albo
    > przynajmniej zgłosić wniosek o wykroczenie polegające na zaniechaniu
    > obowiązku meldunkowego...

    a widzisz, to nie takie proste i oczywiste. Mam przed sobą decyzję wojewody, w
    której stoi: "Zgodnie z dotychczasowym orzecznictwem NSA przez opuszczenie
    lokalu należy rozumieć nie tylko fizyczne nie przebywanie w lokalu, ale zamiar
    jego opuszczenia i skoncentrowania swoich spraw życiowych w innym miejscu".
    Wystarczy więc, że dziadek powie, że wcale nie chce koncentrować swoich spraw
    życiowych w domu żony, odległym od jego mieszkania o ok. 50 km, choć faktycznie
    oboje sędzają tam oboje większość czasu.

    jeśli zaś chodzi o zamiar mieszkania w danym lokalu - rzecz jasna nie wystarczy
    w lokalu jedynie chcieć zamieszkać, ale trzeba tę cheć zamieszkania "określić
    na podstawie obiektywnych, możliwych do stwierdzenia okoliczności"

    > Istotnym dla sprawy jest czy sprawa jest o coś co się w żargonie nazywa
    > przywróceniem posiadania, bo jeśli tak, to można wnioskować o
    > zawieszenie postępowania. Sąd Administracyjny będzie czekał, na wyrok
    > sądu cywilnego. Przy okazji czas oczekiwania na sprawę w WSA trwa
    > średnio 2 lata. Tak więc czas działa na korzyść brata -- bo na razie
    > cały czas jest tam zameldowany.

    tak jest - sprawa "w kwestii pozbawienia możliwosci zamieszkania" została
    przekazana do sądu rejonowego i dlatego wojewoda zawiesił postępowanie, jednak
    dziadek złożył zażalenie od tej decyzji i teraz ma być sprawa w WSA. Wygląda na
    to, że szybciej, niż średnio...

    > Prawnie by nie skomplikowało, bo:
    > 1. Nie ma zakazu sprzedaży mieszkań z osobami zameldowanymi,

    oczywiscie, ze nie ma, ale znacznie zmniejsza to rynkową atrakcyjność
    mieszkania

    dzięki za pomoc!
    pozdrawiam!