  • Data: 2008-04-29 19:49:25
    Temat: Re: wymeldowanie dziecka
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fv6s1s$gqk$1@inews.gazeta.pl...

    > Art. 93 §1 krio i art. 97 §1 krio. W istocie rzeczy chodzi o zmianę
    > miejsca zamieszkania dziecka - na to powinnaś mieć zgodę ojca o ile ma on
    > władze rodzicielską.

    Czy mógłbyś przybliżyć, na jakiej podstawie w zacytowanych przez Ciebie
    przepisach znajdujesz obowiązek uzyskania zgody ojca na zmianę miejsca
    zamieszkania dziecka? Pomijając fakt, że w zacytowanych prze Ciebie
    przepisach tego nie ma, to była by to jakaś piramidalna bzdura.

    Przykładowo matka dziecka zamieszkuje w wynajmowanym mieszkaniu. Właściciel
    mieszkania wypowiada tę umowę. I co? Wypowiedzenie umowy jest nieważne? Czy
    dziecko ma tam pozostać mimo wszystko? Sąd orzekł, że dziecko ma pozostać
    przy matce, to naturalną rzeczą jest przemeldowanie dziecka wraz z matką.
    Co najwyżej można się zastanawiać, że matka ma obowiązek powiadomić ojca o
    obecnym adresie dziecka, ale to nie ma nic wspólnego z zameldowaniem.

    Do pytającej: Składasz na piśmie wniosek meldunkowy i kobiecie, która
    odmawia wykonania czynności wyjaśniasz, ze ma w tej sprawie wydać
    przewidziane przez kpa postanowienie o odmowie zameldowania. Tam ma być
    podstawa prawna i faktyczna, oraz wskazana droga odwołania. W razie odmowy
    składasz skargę lub zawiadomienie o przestępstwie z art. 231 kk.

    > Na zmianę miejsca zamieszkania dziecka wbrew woli ojca musi się zgodzić
    > sąd rodzinny.

    Podaj podstawę prawną z łaski swojej. A jak dom, w którym mieszka dziecko
    się spali, to do czasu jego odbudowy dziecko ma spać na pogorzelisku :-)