    From: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wykorzystanie zdjęć
    Date: Mon, 11 Aug 2008 17:05:52 +0200

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał:

    > "Sprzedać" jest IMO za mało precyzyjne :)
    > Dopóki nie oszukasz klienta, twierdząc jakoby dostawał treść tego
    > zdjęcia na wyłączność, to przeszkód nie widzę.
    > Przez "sprzedać" ktoś (chyba jest to dość częste) może rozumieć
    > "przekazać na wyłączność wszystkie majkowe prawa autorskie na
    > wszystkich polach eksploatacji", a to oczywiście będzie już
    > niemożliwe (skoro na pewnych polach eksploatację zaczynasz sam).

    > pzdr, Gotfryd

    Doprecyzujmy. W ramach dziennikarstwa obywatelskiego, na stronie ww.
    portalu, pojawił się tzw. news ze zdjęciami z koncertu. Obiekt zdjęć, muzyk,
    po ich zobaczeniu, stwierdził, że chciałby niektóre z nich wykorzystać w
    promocji swojej działalności (plakat, strona w Internecie, może wkładka do
    CD). Zatem nie wiem jak teraz to ugryźć. Jeśli mu sprzedam zdjęcie do
    jednokrotnego wykorzystania, to jest wszystko OK?

    Link do regulaminu serwisu: http://www.mmtrojmiasto.pl/regulamin Z jednej
    strony serwis nie wypłacił mi żadnego honorarium, ale z drugie jest tam
    zapis XV pkt. 4
    "Użytkownicy zobowiązują się do wykorzystywania wszystkich prezentowanych w
    Portalu materiałów wyłącznie w zakresie własnego użytku osobistego.
    Modyfikowanie, kopiowanie, przesyłanie, publiczne odtwarzanie oraz wszelkie
    wykorzystywanie tych treści do celów komercyjnych wymaga wyrażenia
    uprzedniej, pisemnej zgody przez Właściciela / Administratora lub przez inny
    uprawniony podmiot."

    Rozumiem, że użytkownik X zobaczył np. moje zdjęcie i postanowił je
    sprzedać, więc tutaj już narusza regulamin i moje prawa autorskie, ale jako
    autor chyba mam prawo robić z tym zdjęciem co chcę?

    pzdr