  • 1. Data: 2008-08-10 21:48:30
    Temat: wykorzystanie zdjęć
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Witam!
    Mam pytanie: czy wystawiając zdjęcia np. wiadomosci24.pl czy mmtrojmiasto.pl
    (dziennikarstwo obywatelskie) nie naruszę w żaden sposób prawa, gdy to samo
    zdjęcie będę chciał sprzedać klientowi do wykorzystania komercyjnego lub
    umieścić je w bazie agencji fotograficznej?

    pzdr

  • 2. Data: 2008-08-10 21:56:37
    Temat: Re: wykorzystanie zdjęć
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    A czyje jest zdjęcie? Twoje? No to jest Twoje i tyle!

    =inż.prawa=
    =piotr'ek=

  • 3. Data: 2008-08-10 22:53:41
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    dropzone <d...@n...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > zdjęcie będę chciał sprzedać klientowi do wykorzystania komercyjnego lub
    > umieścić je w bazie agencji fotograficznej?

    Nie naruszysz, prawa autorskie są niezbywalne. Możesz umieścić to zdjęcie
    (i tylko ty) gdzie tylko chcesz i na jakiej tylko licencji chcesz.

    --
    http://www.chmurka.net/ http://www.extreme-photo.pl/
    FTN 2:480/138 * PMR 3:14 KO02MF * [[:pl:user:gophi]]

  • 4. Data: 2008-08-11 06:52:52
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid> napisał w
    wiadomości news:gophi.psp.1218408821@news.chmurka.net...

    > Nie naruszysz, prawa autorskie są niezbywalne. Możesz umieścić to zdjęcie
    > (i tylko ty) gdzie tylko chcesz i na jakiej tylko licencji chcesz.

    jezeli przeniesie autorskie prawa majatkowe a pozniej je wystawi w artykule
    to naruszy.

    P.

  • 5. Data: 2008-08-11 06:53:45
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Sun, 10 Aug 2008 22:53:41 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Nie naruszysz, prawa autorskie są niezbywalne. Możesz umieścić to zdjęcie
    > (i tylko ty) gdzie tylko chcesz i na jakiej tylko licencji chcesz.

    Mam pewne watpliwosci z ta licencja... mogl zdjecie obrobic programem,
    ktory pozniej wymaga aby jego efekty byly rozprowadzane np. tylko w
    Creative Commons.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2008-08-11 07:10:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 08:53:45 +0200, Jan Bartnik napisał(a):

    > Mam pewne watpliwosci z ta licencja... mogl zdjecie obrobic programem,
    > ktory pozniej wymaga aby jego efekty byly rozprowadzane np. tylko w
    > Creative Commons.

    A co to za program??

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2008-08-11 07:18:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Aug 2008, dropzone wrote:

> [...]
    > (dziennikarstwo obywatelskie) nie naruszę w żaden sposób prawa, gdy to samo
    > zdjęcie będę chciał sprzedać klientowi do wykorzystania komercyjnego

    "Sprzedać" jest IMO za mało precyzyjne :)
    Dopóki nie oszukasz klienta, twierdząc jakoby dostawał treść tego
    zdjęcia na wyłączność, to przeszkód nie widzę.
    Przez "sprzedać" ktoś (chyba jest to dość częste) może rozumieć
    "przekazać na wyłączność wszystkie majkowe prawa autorskie na
    wszystkich polach eksploatacji", a to oczywiście będzie już
    niemożliwe (skoro na pewnych polach eksploatację zaczynasz sam).

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2008-08-11 07:20:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Aug 2008, Adam Wysocki wrote:

    > Nie naruszysz, prawa autorskie są niezbywalne.

    Nie pisz tak, bo jeszcze ktoś uwierzy :]
    (niezbywalne są wyłącznie prawa OSOBISTE, pozostałe prawa
    autorskie jak najbardziej można zbyć[1])

    [1] niewymienienie nazwy pozostałych praw jest oczywiście celowe :)
    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-08-11 08:02:24
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 07:10:43 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > A co to za program??

    Nie wiem... ale moge na poczekaniu teraz taki napisac ;)
    Wydaje mi sie, ze ktoras licencja obliguje do rozpowszechniania swoich
    dziel pod ta sama licencja.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 10. Data: 2008-08-11 08:12:32
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Aug 2008 10:02:24 +0200, Jan Bartnik napisał(a):

    > Nie wiem... ale moge na poczekaniu teraz taki napisac Wydaje mi sie, ze
    > ktoras licencja obliguje do rozpowszechniania swoich dziel pod ta sama
    > licencja.

    Co do utworów zależnych to GNU GPL, aczkolwiek nie dotyczy to rzeczy
    'dotkniętych' takim oprogramowaniem.
    Napisz taki, zobaczymy co z tego będzie ;-)