  • Data: 2008-08-11 15:59:16
    Temat: Re: wykorzystanie zdjęć
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, że użytkownik X zobaczył np. moje zdjęcie i postanowił je
    > sprzedać, więc tutaj już narusza regulamin i moje prawa autorskie, ale
    > jako autor chyba mam prawo robić z tym zdjęciem co chcę?

    Tak.
    "Wszelkie prawa do Portalu i stron zastrzeżone są na rzecz Właściciela,
    a prawa do elementów dźwiękowych, audiowizualnych, tekstowych,
    graficznych, zdjęć, aplikacji i baz danych są zastrzeżone na rzecz
    Właściciela lub odpowiednio podmiotów, których materiały - na podstawie
    umowy/współpracy z Właścicielem - są udostępniane na stronach Portalu. "

    Ty jesteś podmiot, którego materiały są udostępnione na stronach portalu.

    Te zabezpieczenia regulaminowe są przede wszystkim po to, żeby portal
    nie ponosił odpowiedzialności za to że X ukradł twoje zdjęcie i
    zamieścił (sprzedał) w jakimś innym miejscu. Portal wtedy twiedzi, że X
    złamał regulamin i ty możesz sobie Xa ścigać.

    Jest to dosyć normalne - no bo jak gdzieś wieszasz zdjęcia, to musisz
    się liczyć z tym, że ktoś je może skopiować.

    MAc
    PS nie czytałem więcej(czas) - ale zakładam, że to nie jest portal
    handlowy za pomocą którego sprzedaje się fotki i należy mu się prowizja?
    No bo wtedy to trochę inaczej...